« Terug naar het overzicht
Kies bewust. Slaapcomfort bij Nachtkust

Kies bewust. Slaapcomfort bij Nachtkust

Opdrachtgever

September 2016 heeft Nachtkust slaapcomfort haar deuren geopend. Een kwalitatieve speciaalzaak aan de Hoofdstraat in Noordwijk aan Zee. Eigenaren Willem Schrama en Rob Leeuwenburg verkopen samen met hun medewerkers bedden, matrassen en beddengoed van de betere kwaliteitsmerken zoals Auping, Serta, Revor, Mline, etc. Uiteraard geven ze daarbij professioneel advies én verkopen ze oplossingen voor mensen met slaapproblemen.

Vraag

Concepticus werd benaderd met de vraag naar een totaaloplossing. Niet alleen een passende naam voor deze nieuwe speciaalzaak, maar ook een huisstijl, logo, website, advertenties, belettering voor het pand, etc. Kortom; de complete look & feel. 

Aanpak

Voor Concepticus is het de omgekeerde wereld om te beginnen met de vormgeving. Eerst kijkt hij met de opdrachtgever naar de identiteit en kernwaarden van het bedrijf. Hij wil vaststellen wat voor bedrijf het is, uit welk DNA het is opgebouwd, op welke klanten zij zich richten en wat de gewenste, passende uitstraling is. Kortom; in zijn aanpak gaat hij niet over één nacht ijs.

Kwaliteit, transparantie en eerlijkheid: woorden/waarden die goed passen bij Nachtkust. Op basis daarvan is gekozen voor de kleurencombinatie nachtblauw en donkerbruin. Blauw past bovendien uitstekend bij de ligging ‘aan Zee’. De rustige kleuren zorgen ervoor dat de aandacht uitgaat naar het product/merk en niet de vormgeving/het logo de boventoon voert.

De naam Nachtkust is vanzelfsprekend een samentrekking van de woorden nacht & kust.In de letter a is heel subtiel een maantje verwerkt; een knipoog naar de nacht. Het logo in de vorm van de karakteristieke ‘a’ laat zich als een label makkelijk aan alle artikelen ‘hangen’. De pay-off ‘Kies bewust. Slaapcomfort bij Nachtkust’ wordt regelmatig gebruikt. 

De website www.nachtkust.nl is ontworpen en gebouwd door Steven Boot en Niels Heineman. Vanwege tijdsdruk is er tijdelijk gekozen voor een one-pager. Een uitgebreidere website is in de maak. Daarnaast wordt er binnenkort een bedrijfsfilm gelanceerd. Ook de social media aanpak wordt niet vergeten. 

Resultaat

De naamgeving en nieuwe huisstijl zijn volledig doorgevoerd. Ondanks (of dankzij) de ingetogen kleuren en vormgeving een heel herkenbaar en opvallend beeld in de Hoofdstraat, online en in de verschillende printuitingen.

Willem Schrama: Voor onze beddenwinkel waren wij op zoek naar een goede bedrijfsnaam met de juiste uitstraling.Ik zei tegen Léon 'denk er eens over na'.En zo is Nachtkust geboren; een prachtige beddenspeciaalzaak aan de kust.Léon heeft aan 1 woord vaak genoeg om iets moois te realiseren. Zijn werk-/denkwijze en ondersteuning hebben echt meerwaarde. 

 
Eatdutchwaffles: ambachtelijk lekker en modern

Eatdutchwaffles: ambachtelijk lekker en modern

Eatdutchwaffles zet de traditionele Nederlandse stroopwafel neer als een modern én ambachtelijk product. De kernwaarden van deze smaakvolle stroopwafels heeft Concepticus vertaald naar de uitstraling van het merk.

 


Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Nieuwenhuis Buitenleven heeft maart 2016 de deuren geopend. Het bedrijf is een inspiratieshowroom en verkooppunt voor alle ‘tuinaankleding’ die je niet in een tuincentrum koopt. Dit nieuwe initiatief van Arie en Rina Nieuwenhuis –voormalig eigenaren van GroenRijk Nieuw-Vennep- betekende niet alleen voor hen een mooie buitenkans, maar ook voor Concepticus.