« Terug naar het overzicht
MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSystems, van busbelettering naar identiteit

Opdrachtgever


Music & Light Systems is in 1994 begonnen als verhuurbedrijf voor licht- en geluidsapparatuur voor feesten en partijen. In de loop van de jaren zijn ze uitgegroeid tot een professionele organisatie, opererend vanuit Noordwijkerhout in de Bollenstreek. Ze verzorgen de totale productie van licht, geluid en beeld. En geven advies, verkopen, installeren en onderhouden licht-, geluids- en beeldapparatuur. Dus audiovisuele full-service.

Vraag


‘Ontwerp de belettering voor onze bus’. Meer kunnen we er niet van maken, dat was de vraag waarmee Music & Light Systems bij Concepticus aanklopte. Maar deze vraag riep heel veel andere vragen op.

Aanpak

Concepticus vraagt altijd door. Wat zijn jullie eigenlijk voor bedrijf? Hoe communiceerden jullie tot nu toe? Wat is jullie DNA, de kernwaarden? Wat is de marktpositie, wat zijn jullie ambities en focus? De juiste vragen op het juiste moment. Music & Light Systems kwam tot de conclusie dat zij hun naam waren ontgroeid, evenals de bijbehorende huisstijl. Ze hebben zich ontwikkeld van een verhuurbedrijf naar een full-service organisatie. En dat moet je terugzien in alle uitingen en vormgeving.
Op basis van verkennende gesprekken is gewerkt aan het vaststellen van:
•    positionering
•    diensten en productspecificaties
•    DNA/onderscheidend vermogen (USP’s)
•    doelgroep(en)

Concepticus heeft alle input verzameld en op basis daarvan een totaal nieuwe look en feel ontworpen, inclusief nieuwe naam en pay-off.

De nieuwe naam werd MLSYSTEMS (krachtig en veelomvattend, zonder de oude naam volledig overboord te zetten), met een sterke pay-off ‘We present you’. Immers niets mooiers dan de opdrachtgever/klant centraal te stellen en zo goed mogelijk voor het voetlicht te brengen.

Alle communicatiemiddelen zijn aangepast, de nieuwe lijn is compleet doorgevoerd. Van de belettering op het pand en de bedrijfsbussen tot en met de website, apparatuur en briefpapier. Uiteraard is ook de nieuwe website - die al in ontwikkeling was bij Secure Design Webdevelopment - volledig in stijl.

Resultaat

De positionering en uitstraling past bij de huidige organisatie en ambities. Staat voor licht, geluid, beeld en beleving. Voor de totaalservice die MLSystems biedt: WE PRESENT YOU.

Marcel Luijten: Léon heeft voor ons een doordacht concept opgezet met een heldere strategie. Ook ontwikkelde deze creatieve geest ons nieuwe logo en bedacht hij de geniale slogan 'We Present You' .Wat ons vooral aanspreekt in Concepticus is de no-nonsense aanpak. Geen zweverige ellenlange vergadersessies met het hele 'creatieve team', maar gewoon praten vanuit de jarenlange ervaring. Wat werkt wel en wat werkt niet?'

 
Kies bewust. Slaapcomfort bij Nachtkust

Kies bewust. Slaapcomfort bij Nachtkust

Nachtkust slaapcomfort is een nieuwe speciaalzaak in kwalitatieve bedden, matrassen, beddengoed, bed- en badtextiel. De veelomvattende vraag aan Concepticus (van naamgeving tot logo, huisstijl tot website) was allesbehalve slaapverwekkend…

Dutch Food Concepts; dat smaakt naar meer!

Dutch Food Concepts; dat smaakt naar meer!

Dutch Food Concepts is het bedrijf van Joost Kling, founding father van Eatdutchwaffles. Dutch Food Concepts is opgericht in 2015 en richt zich op typisch Nederlandse modern ambachtelijke foodconcepten. Concepticus is verantwoordelijk voor de complete visuele vertaling van het concept, van de identiteit van alle merken van Dutch Food Concepts. Spraakmakend en smaakmakend!


House of Brands: sterke merken.

House of Brands: sterke merken.

49Design merkproducten en woonaccessoires, was op zoek naar een nieuwe bedrijfsnaam en duidelijke positionering. Met een huisstijl passend bij de ontwikkelingen van de organisatie. Concepticus kwam met een conceptuele aanpak en een nieuwe, herkenbare identiteit. En de naam: House of Brands.