« Terug naar het overzicht
OBODB: meer dan een simpele optelsom.

OBODB: meer dan een simpele optelsom.

Opdrachtgever
Stichting Openbaar BasisOnderwijs Duin- en Bollenstreek. Deze stichting bestuurt sinds 1 januari 2003  11 openbare basisscholen, met 16 vestigingen in de Duin- en Bollenstreek.
De scholen bevinden zich in de plaatsen Valkenburg, Rijnsburg, Katwijk, Noordwijk, Voorhout, Noordwijkerhout, Sassenheim, Lisse en Hillegom.

Vraag
Ontwikkel/ontwerp voor onze stichting een nieuwe identiteit/huisstijl. Een eigentijds ontwerp voor zowel online als offline gebruik, goed te combineren met de afzonderlijke huisstijlen van de betrokken basisscholen. Bedenk tevens een betaalbare oplossing en template voor de websites van sommige basisscholen.

Aanpak
Concepticus heeft eerst ondersteuning geboden in het zoeken, bepalen en vastleggen van het DNA en de kernwaarden van de stichting. In een aantal compacte verkennende sessies zijn de volgende kernwaarden vastgesteld : 
•    professioneel
•    leerzaam
•    inspirerend

Op basis van deze waarden is gestart met het ontwerpen en de realisatie, o.a. van het logo. Na inventarisatie van de identiteit van de basisscholen is er per school 1 basiskleur vastgesteld. Voor de nieuwe OBOBD huisstijl en logo heeft Concepticus 2 onderscheidende kleuren geselecteerd. Qua vormgeving is er gekozen voor een woordmerk. Dat woordmerk is goed te combineren met de afzonderlijke, vaak wat drukkere, huisstijlen van de 11 scholen.

Resultaat
Een opwaarts woordmerk: positief, symbool voor groei. Trapsgewijs naar een hoger level, betrouwbaar en professioneel. Dus passend bij de kernwaarden. De nieuwe OBODB huisstijl is compleet doorgevoerd. Van visitekaartjes en de website tot gevelbelettering bij alle scholen. 

OBODB:
‘Wij vonden met name de creatieve vertaling vanuit de sessies zeer geslaagd en hebben er zelf ook van geleerd om anders te kijken naar positionering en uitstraling.'

 
Eatdutchwaffles: ambachtelijk lekker en modern

Eatdutchwaffles: ambachtelijk lekker en modern

Eatdutchwaffles zet de traditionele Nederlandse stroopwafel neer als een modern én ambachtelijk product. De kernwaarden van deze smaakvolle stroopwafels heeft Concepticus vertaald naar de uitstraling van het merk.

 


Online rendement met Newtraffic.

Online rendement met Newtraffic.

Mark van Duin is de oprichter van Newtraffic. Hij weet als geen ander hoe belangrijk het is om een goede, passende bedrijfsidentiteit te hebben. Maar zoals bij veel ondernemers gaan opdrachtgevers altijd voor…De verhuizing van zijn bedrijf naar Keyserwey 57 in Noordwijk was extra aanleiding om Concepticus te benaderen met de vraag naar creatieve visualisatie van zijn identiteit.