« Terug naar het overzicht
Online rendement met Newtraffic.

Online rendement met Newtraffic.

Opdrachtgever

Newtraffic is opgericht door Mark van Duin en gespecialiseerd in het behalen van online rendement. Met 12 jaar ervaring als project-engineer in de IT ( o.a. voor Elsevier, ABN-Amro en Shell) heeft hij in 2010 Newtraffic opgericht. Zijn activiteiten zijn gericht op de steeds terugkerende vraag van ondernemers: ‘Hoe kom ik hoger in Google?’. Het bedrijf ondersteunt opdrachtgevers met het implementeren, meten en monitoren van online marketing trajecten waarbij zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA) en Web Analytics centraal staan. 

Vraag

Mark van Duin was op zoek naar iemand die de kern van zijn bedrijf kon vormgeven. Die vormgeving moest de basis vormen voor alle verdere communicatiemiddelen en -uitingen. Gezien de opgebouwde naamsbekendheid was het de bedoeling de naam Newtraffic te behouden. Wel wilde Mark graag een eigentijds logo. En moest de vormgeving zichtbaar maken dat New Traffic meerdere diensten te bieden heeft.

Aanpak

Natuurlijk heeft Concepticus zich eerst verdiept in de vraag, de identiteit, het doel, de positionering, de kern van het bedrijf.  Mark zocht een krachtig en herkenbaar logo. De gekozen gestileerde NT vorm met donkere achtergrond sluit daar goed op aan. Omdat de nieuwe vormgeving | huisstijl ook zichtbaar moest maken dat Newtraffic meer dan één dienst levert zijn er in de stijl van het nieuwe logo meerdere iconen ontworpen, met bijpassende kleuren. Eigentijdse, onderscheidende beeldtaal. De iconen zijn los van elkaar te gebruiken, maar hebben overduidelijk hetzelfde DNA.
 

Resultaat

Totale identiteit van Newtraffic: logo - huisstijl - iconen – vormgeving social media kanalen.

Steven Boot en Lined hebben recent op basis van de huisstijl, kleur, logo en iconen de nieuwe website van Newtraffic gerealiseerd. 

Mark van Duin: ‘Ik werk al jaren heel graag samen met Concepticus. Léon is in mijn ogen bijzonder goed in staat de bedrijfsdoelstellingen en positionering van een bedrijf optimaal te vertalen naar een effectief concept. Een onderscheidend ontwerp waar je als bedrijf echt mee verder kunt. Ik sta altijd te kijken van zijn creativiteit en visuele vormgeving van zowel on- als offline communicatiemiddelen. Vandaar dat ik hem graag heb gevraagd dit ook uit te voeren voor Newtraffic.’
  

 
Kroon op mijn werk. Queen Flowerbulbs.

Kroon op mijn werk. Queen Flowerbulbs.

Queen Flowerbulbs is een dochter-onderneming van Tuberbulb Export B.V. uit Hillegom. Aan Concepticus de vraag om een naam en een strategie te bedenken voor een nieuwe organisatie die zich richt op het online-verkopen van kwaliteitsbloembollen.


MMD Media. Zocht creatief inzicht in overzicht.

MMD Media. Zocht creatief inzicht in overzicht.

MMD Media zocht een bureau met ervaring in de buitenreclame. Met twintig jaar ervaring in alle facetten van buitenreclame is Concepticus de juiste persoon. En dit praat een stuk makkelijker.


ParkFlyrent: een buitenkans!

ParkFlyrent: een buitenkans!

Wat doe je als MMD Media een opdracht voor buitenreclame naar je doorverwijst? Dat zie je als een mooie buitenkans. Zeker voor een relatief nieuw product als ParkFlyRent…