« Terug naar het overzicht
Qlinked. We are you.

Qlinked. We are you.

Opdrachtgever

Qlinked werkte tot medio 2016 onder de naam comply HR. Binnen Human Resources richt dit bedrijf zich op werving en selectie, detacheren en uitzenden. De focus ligt vooral op het bij elkaar brengen van verwachting en kwaliteit. De ultieme match in vraag en aanbod staat centraal in hun dienstverlening.

Vraag

De nieuwe naam Qlinked (met de Q van quality en linked van het linken/verbinden van kwalitatieve mensen en dito bedrijven) vroeg om een complete restlyling van de vormgeving. En daar is Concepticus mee aan de slag gegaan. Van kleurgebruik, lettertype en logo tot website. Van PowerPoint templates tot visuele beeldtaal. Een totaalconcept. En uiteraard moest alle vormgeving aansluiten bij de kernwaarden/de identiteit van het bedrijf. 

Aanpak

Ieder concept begint met het in kaart brengen van een bedrijf. Van de missie/visie en kernwaarden. Om de kernwaarden van een bedrijf te kunnen vertalen naar een concept moet je die waarden eerst ‘vangen’. Wat maakt een bedrijf uniek? Welke kernwoorden staan centraal? Waarom doet een bedrijf wat het doet en wat maakt het onderscheidend binnen de branche? Wat is de focus en het doel (de bekende stip op de horizon)? En voor welke doelgroep? Met name in deze fase zijn opdrachtgevers zelf actief bezig. Ook voor hen vaak een uitdagend proces!

En dan komt het doorvertalen van een conceptgedachte. Het logo van Qlinked bestaat uit 3 overlappende Q’s, net even verschillend van vorm en qua positie. De Q staat uiteraard voor quality. Kwaliteit van dienstverlening, maar ook kwaliteit van de match staan centraal in het werkproces van Qlinked.

De 3 Q’s representeren de gelaagdheid in kwaliteit. Van kandidaten, bedrijven en uiteraard van Qlinked zelf.  De 3 verschillende tinten blauw zijn passend bij de transparantie en oprechtheid van de organisatie. Medewerkers van Qlinked behandelen opdrachtgevers (personeel en bedrijven) alsof het hun eigen collega’s zijn. Ze zijn altijd op zoek naar het beste in mensen en organisaties. En naar de beste kwaliteit. Daarbij verplaatsen zij zich in de ander. ‘Ze zijn jou.’ Vandaar de pay off; We are you. (and you and you; verschillende mensen, met verschillende kwaliteiten).

Resultaat

De nieuwe huisstijl/logo is volledig doorgevoerd in alle communicatieve uitingen. Steven Boot heeft de website voor zijn rekening genomen en Coopertino heeft de PowerPoint templates gerealiseerd.

Michel Boskamp: ‘Wat mij als eerste te binnen schiet als ik denk aan samenwerking met Concepticus? Resultaatgericht, met ongekende creativiteit en altijd een geweldig resultaat. Professionele aanpak, je wordt getriggerd om na te denken over je eigen processen. En dan vol passie met een top team het project binnen de planning afronden. Met andere woorden: ik ben super tevreden over alle projecten die wij samen met Concepticus (& samenwerkingspartners) hebben gedaan. Er komt altijd iets moois uit binnen de vooraf gedefinieerde tijdslijnen. Dus ik kijk ernaar uit om alle toekomstige projecten ook samen met hem/hen te doen.’

 
Interbus onderweg met Concepticus.

Interbus onderweg met Concepticus.

De kleurrijke “pin” is tevens een kompas en zegt veel over de vele verschillende routes die Interbus haar klanten aanbiedt. Interbus is in handen van touringcar-onderneming Koninklijke Beuk uit Noordwijk en Kupers Reizen uit Weert.


Kroon op mijn werk. Queen Flowerbulbs.

Kroon op mijn werk. Queen Flowerbulbs.

Queen Flowerbulbs is een dochter-onderneming van Tuberbulb Export B.V. uit Hillegom. Aan Concepticus de vraag om een naam en een strategie te bedenken voor een nieuwe organisatie die zich richt op het online-verkopen van kwaliteitsbloembollen.