« Terug naar het overzicht
Van Leeuwen vraagt, Concepticus vraagt door!

Van Leeuwen vraagt, Concepticus vraagt door!

Opdrachtgever

Van Leeuwen Kozijnen in Noordwijkerhout bestaat sinds 1960. Een echt familiebedrijf wat zich heeft ontwikkeld van aannemersbedrijfje naar producent (fabriek) van houten kozijnen. De opdrachten lopen uiteen van kleinschalige (particuliere) projecten met korte levertijden tot kwalitatief hoogwaardige projecten in het topsegment. Restaurant Copper en Breakers Beach House zijn regionaal toonaangevende voorbeelden van hun werk. In 2010 heeft Eline van Leeuwen (3e generatie) de directievoering van Van Leeuwen Kozijnen overgenomen van haar vader, waarbij ze nauw samenwerkt met haar jongere broer Thomas. Automatisering van de productie, innovatie en samenwerking binnen de markt zijn speerpunten in de huidige bedrijfsvoering. In 2016 heeft het bedrijf een nieuw bedrijfspand aan de Leidsevaart gerealiseerd.

Vraag

Steven Boot werd benaderd met de vraag naar een nieuwe responsive website. Bij de intake bleek al snel dat er nog een vraag achter de vraag zat; de behoefte aan vernieuwing qua vormgeving van logo en huisstijl. Modern, passend bij deze tijd en bij de nieuwste bedrijfsontwikkelingen. 

Aanpak

Vóór de fase van ontwerp en realisatie van de website is Concepticus met de vraag van Van Leeuwen aan de slag gegaan. Hij richt zich bij conceptonwikkeling eerst op het vaststellen van de identiteit van een bedrijf. Wat zijn de belangrijkste kernwaarden? Wat is het gewenste imago? Waar staat de organisatie voor?
Een aantal elementen kwamen duidelijk naar voren bij dit familiebedrijf.

  • Het gebruik van hout is een bewuste keuze. Duurzaam, mooi en sterk materiaal, waar Van Leeuwen de kozijnen van produceert. In de vormgeving staat de kleur bruin voor het product.
  • Kwaliteit staat voorop, in alles wat dit bedrijf doet en levert. Antraciet is gekozen als kwaliteitskleur, met een zakelijke uitstraling.
  • Het milieubewuste en innovatieve element is vertaald naar een frisgroene tint. 

Het nieuwe logo is duidelijk, stevig en kwalitatief, net als de organisatie zelf. Er is gekozen voor een krachtige vorm; een stevig kozijn, uitgevoerd in 3 kleuren. Het logo geeft weer dat opdrachtgevers kunnen bouwen op de betrouwbaarheid van het bedrijf dat al sinds 1960 kwaliteit levert.

Resultaat

Het nieuwe logo en de huisstijl zijn volledig doorgevoerd; brief- en factuurpapier, visitekaartjes, enveloppen, gevelreclame op het nieuwe pand (uitvoering: Theunissen Reklame) en uiteraard de fraaie nieuwe responsive website; de vraag waar het allemaal mee begon.
Directeur Eline van Leeuwen: ‘Interessant om te merken dat tijdens zo’n proces vragen opborrelen, die veel verder gaan dan hoe een huisstijl eruit moet zien. Mooi hoe ons DNA nu ook tot uiting komt in ons logo. Ook het nieuwe drukwerk is inmiddels in gebruik. Het ziet er allemaal heel gaaf uit! We krijgen ook heel veel positieve reacties.’
  

 
Uitklapper voor Maessen Tenten.

Uitklapper voor Maessen Tenten.

Meassen Tenten is al jarenlang opdrachtgever van Concepticus. Naast de ontwikkeling van het logo is Concepticus verantwoordelijk voor de huisstijl, website en o.a. ook de beursaankleding.


Homemade Health. Lekker, liefdevol & gezond.

Homemade Health. Lekker, liefdevol & gezond.

Homemade Health is een blog over gezonder leven. Ook op een blog moeten de inhoud en vormgeving elkaar versterken, met een herkenbare look & feel. Een eigen identiteit die tot in de details is doorgevoerd.

Palmo Overkappingen: buitengewoon!

Palmo Overkappingen: buitengewoon!

Palmo is in Nederland de enige aanbieder van hoogwaardige terrasoverkappingen voor de zakelijke markt. Directeur/eigenaar Cornelis Nieuwenhuis wist, dankzij de positieve ervaringen van Arie Nieuwenhuis -eigenaar Nieuwenhuis Buitenleven-, de weg naar Concepticus te vinden. Zijn verzoek: ontwikkel voor Palmo een logo, huisstijl, brochure en website voor de zakelijke markt. Lees meer…