« Terug naar het overzicht

Warmte en service, landelijk perfect geregeld

Opdrachtgever

Warmteservice bestaat al meer dan 50 jaar. Het bedrijf heeft een grote onlineshop en 54 vestigingen (deels franchise) door heel Nederland. Een professionele organisatie met grote naamsbekendheid als het gaat om de verkoop van bekende merken cv-ketels, radiatoren, vloerverwarming, convectorputten, sanitair, dakbedekking en installatiemateriaal. 

Vraag

Concepticus werd benaderd via Maurice van Berkel (een van de K51 creatievelingen), die bij Warmteservice verantwoordelijk is voor een belangrijk deel van de social media content. Warmteservice had reeds via een strategisch bureau intern en extern analyses laten uitvoeren naar (toekomst)visie, kernwaarden, doelgroepen, etc. De pay-off ‘Gewoon perfect geregeld’ kwam daaruit voort. Concepticus werd gevraagd naar een doorvertaling. Naar een creatief antwoord op basis van de aanwezige input. Een restyle van de complete huisstijl.

Aanpak

Op basis van alle aanwezige informatie en gesprekken met directie en marketing is Concepticus gestart met de restyle van het logo. Buitenvorm en herkenbaarheid zijn gehandhaafd. Actieve beweging en kleuren zijn gekoppeld aan de kernwaarden die Warmteservice uitdraagt naar klanten en medewerkers. De boogvorm verwijst naar de lach van de altijd vriendelijke medewerkers. 

De pijlers persoonlijkheid, toegankelijkheid en ruim assortiment worden benadrukt door het gebruik van fotomateriaal met 3 ‘medewerkers';het gezicht van het bedrijf. Tevens heeft Concepticus een herkenbaar icoon ontwikkeld wat staat voor de lokale vestigingen door heel Nederland.

Het character ‘Vlammie’ is nieuw leven ingeblazen door er een 3-D versie van te maken i.s.m. Cheta (ook onderdeel van het K51-team). ‘Vlammie’ is de vriendelijke spokesperson van Warmteservice geworden.

In samenwerking met de marketingafdeling van Warmteservice zijn alle communicatiedragers van het bedrijf in kaart gebracht. Van tassen tot gevelreclame, verpakkingen tot advertenties. Op basis van die inventarisatie is een plan van aanpak met prioriteitenlijst opgesteld. Van fotoshoot tot indoorsigning in de winkels.

Resultaat

Concepticus is o.a. verantwoordelijk voor logo, kleur, lettertype, huisstijl, advertenties, verpakkingen, magazines, gevelreclame, indoorsigning, autobelettering, 3D-Vlammie en illustraties. Hij is bovendien actief betrokken bij de vormgeving van de vernieuwde website. De toepassing van de huisstijl en het restylen van alle winkels is volop in ontwikkeling. Concepticus werkt daarin nauw samen met Maurice van Berkel. KortVeen Reclame verzorgt de operationele uitvoering van deze metamorfose.

Berry de Bruin, Warmteservice: 'De samenwerking met Concepticus heeft gezorgd dat wij onze huisstijl, passend in de huidige tijd van omnichannel, vernieuwend en schaalbaar hebben kunnen veranderen. Bestaande elementen bleven overeind, maar wel met een design van deze tijd. 
 
Daarnaast heeft Concepticus een grote groep creatieve, ambitieuze maar ook aardige mensen om zich heen die alle disciplines van social media, print tot tekstschrijven voor ons uitvoeren.
 
Top! We zijn erg tevreden en blij met zo'n leuke club.'

 

 
Online rendement met Newtraffic.

Online rendement met Newtraffic.

Mark van Duin is de oprichter van Newtraffic. Hij weet als geen ander hoe belangrijk het is om een goede, passende bedrijfsidentiteit te hebben. Maar zoals bij veel ondernemers gaan opdrachtgevers altijd voor…De verhuizing van zijn bedrijf naar Keyserwey 57 in Noordwijk was extra aanleiding om Concepticus te benaderen met de vraag naar creatieve visualisatie van zijn identiteit.

 


MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSYSTEMS (voorheen Music & Light Systems) benaderde Concepticus met het verzoek de belettering van hun bus te ontwerpen. Concepticus denkt echter niet in middelen, in een ‘u vraagt wij draaien’ aanpak, maar in een totaalaanpak. Waarin positionering, identiteit en merkbelofte centraal staan. En zo leverde een relatief simpele vraag een totaalconcept op, met nieuwe naam en vormgeving (ja, ook op de bus).