« Terug naar het overzicht
Beauty, Body & Mind; it feels good!

Beauty, Body & Mind; it feels good!

Opdrachtgever

Fanny van den Berg heeft in 2013 de deuren geopend van Beauty en Huidinstituut Voorstraat; een salon voor schoonheids- en huidtherapeutische behandelingen. Het bedrijf heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een succesvolle salon. De ambitie van Fanny groeide om zich door te ontwikkelen naar een center met aandacht voor de balans tussen beauty, body & mind. Om de klant met verschillende behandelingen een compleet Feel Good gevoel te geven, in een fraaie praktijk die onderdak biedt aan zelfstandig ondernemers met verschillende specialisaties zoals allround schoonheidsspecialistes, een huidtherapeut, een pedicure, een visagist, masseuses en een cosmetisch arts. Oktober 2016 heeft zij haar ambitie gerealiseerd en de deuren geopend van het nieuwe Feel good center aan de Offemweg.

Vraag

Atvise (online resultaat) benaderde Concepticus met de vraag naar vormgeving |huisstijl voor het nieuwe Feel Good Center. Niels Heineman werd gevraagd de nieuwe website vorm te geven. 

Aanpak

Fanny had zelf duidelijk beeld over de inrichting van het pand, kleurgebruik en vorm. Concepticus is het pand in aanbouw gaan bekijken en heeft goed ingezoomd op de wensen en ideeën.  Met de input van Fanny, de kleurstalen, bouwmaterialen en haar Pinterestpagina als inspiratiebron heeft Concepticus een strak logo ontworpen. Het rustige en ingetogen kleurgebruik sluit naadloos aan bij het pand en interieur. Om de balans tussen beauty, body en mind te benadrukken zijn die drie termen doorgevoerd in het logo.

Resultaat

Logo |huisstijl | styling voor website (kleuren-typografie-beeldvorming) als input voor Niels Heineman | belettering.
Fanny van den Berg: ‘Leon heeft door middel van zijn ontwerp heel duidelijk en op een goede manier naar buiten weten te brengen waar het Feel Good Center voor staat. Waardoor ik zijn werk echt als een meerwaarde zie. Ik ben erg blij met het eindresultaat van zijn rustige ontwerp, en wil hem bedanken voor de prettige samenwerking.’

 
Inzicht, bewust persoonlijke groei

Inzicht, bewust persoonlijke groei

Inzicht is een onderscheidend coach- en opleidingsinstituut. Zij benaderden Steven Boot, die hun website had gerealiseerd, met de vraag naar vernieuwing van de site. En de aanvullende opmerking ‘We zijn toe aan vernieuwing van onze huisstijl’. Een mooie en uitdagende vraag/opdracht waar Steven Boot Concepticus voor benaderde.Lees meer... 

OBODB: meer dan een simpele optelsom.

OBODB: meer dan een simpele optelsom.

De Stichting Openbaar Basisonderwijs Duin- en Bollenstreek was op zoek naar een nieuwe identiteit en bijbehorende vormgeving. De stichting vertegenwoordigt 11 basisscholen, met ieder hun eigen logo, kleur en huisstijl. Dan is het geen simpele kwestie van het samenvoegen van 11 logo’s. Eerst vaststellen wat het gezamenlijke DNA en de kernwaarden zijn, dan pas kijken naar een passende vormgeving.

Kroon op mijn werk. Queen Flowerbulbs.

Kroon op mijn werk. Queen Flowerbulbs.

Queen Flowerbulbs is een dochter-onderneming van Tuberbulb Export B.V. uit Hillegom. Aan Concepticus de vraag om een naam en een strategie te bedenken voor een nieuwe organisatie die zich richt op het online-verkopen van kwaliteitsbloembollen.