« Terug naar het overzicht
BOREK parasols | outdoor furniture Original Dutch Design since 1977

BOREK parasols | outdoor furniture Original Dutch Design since 1977

Opdrachtgever
Bij BOREK  parasols | outdoor furniture (Original Dutch Design since 1977) staan ultiem zit- en gebruiksgemak voorop. Waarbij de nadruk in de collectie ligt op vormgeving en duurzaamheid. De designs moeten opvallen, in ieder opzicht. Het eindresultaat is een doorvertaling van een lang en doordacht denk- en maakproces, een prachtige combinatie van materiaal en vorm. Gemaakt met vakmanschap, liefde en aandacht.

Vraag
Gijs Fluijter van ASB Drukwerkbegeleiding is intermediair voor BOREK als het gaat om de totale realisatie van de catalogus van zowel BOREK als het submerk Max&Luuk. Hij was op zoek naar een ontwerper/vormgever die ook conceptmatig mee kon denken bij de ontwikkeling van de nieuwe catalogus BOREK 2017. Via een tip van Nederlof kwam Gijs bij Concepticus terecht. Op basis van een persoonlijke klik en gerealiseerd werk kreeg hij het vertrouwen voor deze opdracht van BOREK. De afspraak was duidelijk: Concepticus was verantwoordelijk voor het concept en Nederlof voor de uitvoering (digitale opmaak, fotografie en beeldbewerking).

Aanpak
Na kennismaking met de eigenaren van BOREK, een bezoek aan de showroom in Oisterwijk, het doorvragen en achterhalen van meer informatie over het merk en de merkwaarden, de totstandkoming van de producten, de ontwerpers, de werkwijze, het bestaan van BOREK, de materialen, de doelgroep etc. is Concepticus aan de slag gegaan met het concept. 
Trefwoorden; historie, familiebedrijf, puur Nederlands (Dutch design), duurzame materialen, doordachte ontwerpen, expertise, exclusief, innovatief, fraaie details. BOREK bestaat bovendien al 40 jaar. Op basis van deze ingrediënten is het ontwerp ontstaan van een prachtige catalogus. Geen ‘opsomming van beelden’ maar een totaalconcept met allure, passend bij het merk.

Resultaat
Een prachtige catalogus, die BOREK op het juiste niveau plaatst en rekening houdt met de -internationale- toekomstambities. De catalogus is ook vertaald in het Engels en zowel voor BOREK als Max&Luuk zijn losse prijslijsten ontworpen.

Gijs Fluijter: ‘Voor ons als intermediair heeft Léon Koelewijn van Concepticus, in samenwerking met alle partijen, fantastisch werk geleverd. Het gerealiseerde concept sluit perfect aan bij de internationale topproducten.’

 
House of Brands: sterke merken.

House of Brands: sterke merken.

49Design merkproducten en woonaccessoires, was op zoek naar een nieuwe bedrijfsnaam en duidelijke positionering. Met een huisstijl passend bij de ontwikkelingen van de organisatie. Concepticus kwam met een conceptuele aanpak en een nieuwe, herkenbare identiteit. En de naam: House of Brands. 

De Serre; ontmoeten, lunchen en genieten

De Serre; ontmoeten, lunchen en genieten

Tuincentrum de Mooij in Rijnsburg speelde al langere tijd met het idee inpandig een lunchroom te openen. Voor klanten, maar ook voor zakelijke bezoekers en passanten. 1 oktober jl. heeft De Serre de deuren geopend met een uitgebreide keuze aan heerlijke lunchgerechten. In de voorafgaande conceptfase zette Concepticus zijn tanden in deze smakelijke uitdaging… 

Geloof en Cultuur; een eigen gezicht

Geloof en Cultuur; een eigen gezicht

Het Centrum voor Geloof en Cultuur in Noordwijk (Maria Ter Zee) is medio 2016 een andere weg ingeslagen. Naast een nieuwe naam (Palliam) vroeg de gewijzigde koers om een doorvertaling naar een herkenbare visuele identiteit…