« Terug naar het overzicht
BOREK parasols | outdoor furniture Original Dutch Design since 1977

BOREK parasols | outdoor furniture Original Dutch Design since 1977

Opdrachtgever
Bij BOREK  parasols | outdoor furniture (Original Dutch Design since 1977) staan ultiem zit- en gebruiksgemak voorop. Waarbij de nadruk in de collectie ligt op vormgeving en duurzaamheid. De designs moeten opvallen, in ieder opzicht. Het eindresultaat is een doorvertaling van een lang en doordacht denk- en maakproces, een prachtige combinatie van materiaal en vorm. Gemaakt met vakmanschap, liefde en aandacht.

Vraag
Gijs Fluijter van ASB Drukwerkbegeleiding is intermediair voor BOREK als het gaat om de totale realisatie van de catalogus van zowel BOREK als het submerk Max&Luuk. Hij was op zoek naar een ontwerper/vormgever die ook conceptmatig mee kon denken bij de ontwikkeling van de nieuwe catalogus BOREK 2017. Via een tip van Nederlof kwam Gijs bij Concepticus terecht. Op basis van een persoonlijke klik en gerealiseerd werk kreeg hij het vertrouwen voor deze opdracht van BOREK. De afspraak was duidelijk: Concepticus was verantwoordelijk voor het concept en Nederlof voor de uitvoering (digitale opmaak, fotografie en beeldbewerking).

Aanpak
Na kennismaking met de eigenaren van BOREK, een bezoek aan de showroom in Oisterwijk, het doorvragen en achterhalen van meer informatie over het merk en de merkwaarden, de totstandkoming van de producten, de ontwerpers, de werkwijze, het bestaan van BOREK, de materialen, de doelgroep etc. is Concepticus aan de slag gegaan met het concept. 
Trefwoorden; historie, familiebedrijf, puur Nederlands (Dutch design), duurzame materialen, doordachte ontwerpen, expertise, exclusief, innovatief, fraaie details. BOREK bestaat bovendien al 40 jaar. Op basis van deze ingrediënten is het ontwerp ontstaan van een prachtige catalogus. Geen ‘opsomming van beelden’ maar een totaalconcept met allure, passend bij het merk.

Resultaat
Een prachtige catalogus, die BOREK op het juiste niveau plaatst en rekening houdt met de -internationale- toekomstambities. De catalogus is ook vertaald in het Engels en zowel voor BOREK als Max&Luuk zijn losse prijslijsten ontworpen.

Gijs Fluijter: ‘Voor ons als intermediair heeft Léon Koelewijn van Concepticus, in samenwerking met alle partijen, fantastisch werk geleverd. Het gerealiseerde concept sluit perfect aan bij de internationale topproducten.’

 
MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSYSTEMS (voorheen Music & Light Systems) benaderde Concepticus met het verzoek de belettering van hun bus te ontwerpen. Concepticus denkt echter niet in middelen, in een ‘u vraagt wij draaien’ aanpak, maar in een totaalaanpak. Waarin positionering, identiteit en merkbelofte centraal staan. En zo leverde een relatief simpele vraag een totaalconcept op, met nieuwe naam en vormgeving (ja, ook op de bus).


MijnFietsenWinkel krijgt vorm!

MijnFietsenWinkel krijgt vorm!

Concepticus bedacht het concept waarin de herkenbare gele kleur van Theo’s Tweewielershop werd behouden en waarmee de nieuwe stijl van mijnfietsenwinkel.nl werd ontwikkeld. 


Restyle voor Eurocat Nederland.

Restyle voor Eurocat Nederland.

Eurocat Nederland is typisch zo’n bedrijf dat zich volledig focust op hard werken, op tijd leveren, alles voor de klant en geen tijd voor… eigen uitstraling, identiteit of communicatie. Dus... mooie opdracht voor Concepticus!