« Terug naar het overzicht
Brookland; super in vastgoed.

Brookland; super in vastgoed.

Opdrachtgever

Brookland is de vastgoedorganisatie van de Samenwerkende Dirk van den Broek Bedrijven (supermarkten, drogisterijen, slijterijen, reiswinkels). Sinds enige tijd legt Brookland zich toe op het beheren en verhuren van woningen en appartementen in de Randstad.

Vraag

De communicatiepakketten (brochures, advertentieformat, online banners, etc.) die door Brookland worden verstrekt aan geselecteerde makelaars, moeten een uniforme uitstraling krijgen. Een herkenbare eigen identiteit, die in alle uitingen kan worden doorgevoerd.

Aanpak

Concepticus richt zich bij iedere opdracht eerst op het doel en de context alvorens met een creatief ontwerp aan de slag te gaan. Wat voor bedrijf is Brookland, wat zijn de kernwaarden? Toegankelijkheid, openheid, eerlijkheid en respect zijn woorden die de bedrijfsvoering van Brookland typeren. Op basis van alle input heeft Concepticus een totaalconcept ontwikkeld. Waarin het petrolblauw van het (bestaande) Brookland logo is gecombineerd met het herkenbare rood van de Dirk van den Broek keten. Frisse, heldere, herkenbare uitingen. Concepticus was verantwoordelijk voor zowel het ontwerp als de realisatie van alle uitingen. In de productiefase (fotografie, tekst, drukwerk, etc.) heeft hij binnen K51 met professionals geschakeld.

Resultaat

Brookland: 'Concepticus ontwerpt voor Brookland diverse verhuurmaterialen waaronder de verhuurbrochures ten behoeve van appartementencomplexen die wij verhuren. De werkwijze van Concepticus ervaren wij als zeer prettig en pragmatisch. Er wordt echt meegedacht, waardoor je een perfect eindresultaat met elkaar krijgt.'

 

 
New, refurbished and more: SMIXS store

New, refurbished and more: SMIXS store

SMIXS repair, hét bedrijf in smartphone en tabletreparaties wist in 2013 de weg naar Concepticus te vinden voor een totaal communicatieconcept en naamgeving. Nu in 2016 een fysieke winkel in de Hoofdstraat in Noordwijk werd geopend -SMIXS store- kwam de vervolgvraag naar creatieve conceptontwikkeling en vormgeving. Lees meer...

Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Nieuwenhuis Buitenleven heeft maart 2016 de deuren geopend. Het bedrijf is een inspiratieshowroom en verkooppunt voor alle ‘tuinaankleding’ die je niet in een tuincentrum koopt. Dit nieuwe initiatief van Arie en Rina Nieuwenhuis –voormalig eigenaren van GroenRijk Nieuw-Vennep- betekende niet alleen voor hen een mooie buitenkans, maar ook voor Concepticus. 

Respondet. Answers your questions

Respondet. Answers your questions

'Léon, kan je binnen 2 weken een naam en url bedenken, een logo ontwikkelen, visitekaartjes en een flyer ontwerpen, een beursbanner regelen en oh ja… kan je dan ook het drukwerk regelen en een Facebook-pagina opzetten? En vergeet niet een website(tje) te maken.’
‘Uhhhh…dat kan eigenlijk niet. Maar ik doe het toch, én zorg dat het goed komt.’ Challenge accepted. Dan maar een weekend doorwerken en een paar avonden doorpakken. En zie hier het resultaat…