« Terug naar het overzicht
Brookland; super in vastgoed.

Brookland; super in vastgoed.

Opdrachtgever

Brookland is de vastgoedorganisatie van de Samenwerkende Dirk van den Broek Bedrijven (supermarkten, drogisterijen, slijterijen, reiswinkels). Sinds enige tijd legt Brookland zich toe op het beheren en verhuren van woningen en appartementen in de Randstad.

Vraag

De communicatiepakketten (brochures, advertentieformat, online banners, etc.) die door Brookland worden verstrekt aan geselecteerde makelaars, moeten een uniforme uitstraling krijgen. Een herkenbare eigen identiteit, die in alle uitingen kan worden doorgevoerd.

Aanpak

Concepticus richt zich bij iedere opdracht eerst op het doel en de context alvorens met een creatief ontwerp aan de slag te gaan. Wat voor bedrijf is Brookland, wat zijn de kernwaarden? Toegankelijkheid, openheid, eerlijkheid en respect zijn woorden die de bedrijfsvoering van Brookland typeren. Op basis van alle input heeft Concepticus een totaalconcept ontwikkeld. Waarin het petrolblauw van het (bestaande) Brookland logo is gecombineerd met het herkenbare rood van de Dirk van den Broek keten. Frisse, heldere, herkenbare uitingen. Concepticus was verantwoordelijk voor zowel het ontwerp als de realisatie van alle uitingen. In de productiefase (fotografie, tekst, drukwerk, etc.) heeft hij binnen K51 met professionals geschakeld.

Resultaat

Brookland: 'Concepticus ontwerpt voor Brookland diverse verhuurmaterialen waaronder de verhuurbrochures ten behoeve van appartementencomplexen die wij verhuren. De werkwijze van Concepticus ervaren wij als zeer prettig en pragmatisch. Er wordt echt meegedacht, waardoor je een perfect eindresultaat met elkaar krijgt.'

 

 
Dutch Food Concepts; dat smaakt naar meer!

Dutch Food Concepts; dat smaakt naar meer!

Dutch Food Concepts is het bedrijf van Joost Kling, founding father van Eatdutchwaffles. Dutch Food Concepts is opgericht in 2015 en richt zich op typisch Nederlandse modern ambachtelijke foodconcepten. Concepticus is verantwoordelijk voor de complete visuele vertaling van het concept, van de identiteit van alle merken van Dutch Food Concepts. Spraakmakend en smaakmakend!


Warmte en service, landelijk perfect geregeld

Warmte en service, landelijk perfect geregeld

Warmteservice is in Nederland één van de grootste aanbieders op het gebied van sanitair-, verwarming- en installatiemateriaal. Zij waren op zoek naar een bureau dat in korte tijd de hele huisstijl kon restylen, rekening houdend met alle communicatiedragers. Concepticus stroopte in samenwerking met Maurice van Berkel de creatieve mouwen op…

Joustra. Een goed begin...

Joustra. Een goed begin...

Joustra: tegels, sanitair en laminaat. Hoe vertaal je de verschillende bedrijfsactiviteiten van deze ondernemer pur sang naar een passende identiteit met logo, huisstijl, website, bedrijfspand, etc.? Een mooie creatieve uitdaging voor Concepticus…