« Terug naar het overzicht
De Serre; ontmoeten, lunchen en genieten

De Serre; ontmoeten, lunchen en genieten

Opdrachtgever

Tuincentrum de Mooij bestaat sinds 1999 en is een begrip in de regio. Een sfeervol en zeer compleet tuincentrum gelegen aan de doorgaande weg tussen Noordwijk en Rijnsburg. Tuincentrum, dierenwinkel, maar ook woonwinkel onder één dak, met een bijzonder kwalitatief aanbod. 3 broers de Mooij zijn gezamenlijk eigenaar, waarbij Henkjan de Mooij de operationele leiding heeft.

Vraag

Concepticus werkt al jaren als communicatieadviseur en ‘huisvormgever’ voor Henkjan de Mooij. De eerste ideeën over het starten van een lunchroom in het tuincentrum ontstonden zo’n twee jaar geleden. Enerzijds om bestaande bezoekers meer te kunnen bieden dan koffie/thee in de bestaande koffiecorner, anderzijds ook om nieuwe klanten/bezoekers aan te trekken. De gunstige ligging van het centrum langs de doorgaande weg, vlakbij bedrijventerreinen, is ideaal, zeker met gratis parkeerplaatsen voor de deur. 

Vooraf was duidelijk dat een lunchroom aan moest sluiten bij het totale kwaliteitsniveau. ‘We doen het goed, of we doen het niet’, dat was het uitgangspunt van de eigenaar. En dat betekende dat de uitstraling van de lunchroom daar naadloos op moest aansluiten. Kwalitatief, karaktervol en modern.

Aanpak

Op basis van de aanwezige informatie, de bekendheid met het bedrijf, het bouwontwerp van de lunchroom (Arcway projects) én gesprekken met Henkjan en Annemarieke de Mooij heeft Concepticus de naam De Serre bedacht, met de pay-off; ‘ontmoeten, lunchen en genieten’. Een pay-off die voor alle doelgroepen de lading dekt. Trefwoorden voor de sfeer en inrichting van de lunchroom waren ‘warm, sfeervol, gezellig’, waarbij kleuren en materiaalgebruik medebepalend waren voor de verdere vormgeving. Hout en zwart staal in combinatie met het oranje van het logo van het tuincentrum zijn toegepast.  Als extra speels element met een nostalgische knipoog zijn ouderwets ogende zwart/wit foto’s gebruikt, o.a. op de menukaart.

Resultaat

Concepticus is verantwoordelijk voor de naamgeving, het logo, de styling/vormgeving, menukaart, aankleding van De Serre, posters, advertenties, signing, etc. De Serre heeft een eigentijdse industriële en toch warme identiteit, met een duidelijke knipoog naar het tuincentrum. Het handgeschreven lettertype past zeer goed bij het laagdrempelige, informele karakter.

Henkjan de Mooij: 'Leon maakt al jarenlang al onze reclame uitingen. Hij weet precies wat wij bedoelen en welke kant wij op willen.Voor onze nieuwe lunchroom De Serre waren dan ook een paar foto’s en woorden genoeg. De eerste ontwerpen waren weer precies een schot in de roos. De beleving, de uitstraling en het gevoel wat hij ervan gemaakt heeft zetten precies de puntjes op de i.'

 
MijnFietsenWinkel krijgt vorm!

MijnFietsenWinkel krijgt vorm!

Concepticus bedacht het concept waarin de herkenbare gele kleur van Theo’s Tweewielershop werd behouden en waarmee de nieuwe stijl van mijnfietsenwinkel.nl werd ontwikkeld. 


MMD Media. Zocht creatief inzicht in overzicht.

MMD Media. Zocht creatief inzicht in overzicht.

MMD Media zocht een bureau met ervaring in de buitenreclame. Met twintig jaar ervaring in alle facetten van buitenreclame is Concepticus de juiste persoon. En dit praat een stuk makkelijker.