« Terug naar het overzicht
Dutch Food Concepts; dat smaakt naar meer!

Dutch Food Concepts; dat smaakt naar meer!

Opdrachtgever

Joost Kling begon in 2011 met Eatdutchwaffles; de verkoop van stroopwafels in Amerika. Kling, communicatie-en pr-man in hart en nieren werkt vanaf de start van zijn bedrijf nauw samen met Concepticus. Naamgeving, vormgeving, logo, presentatie; een ambachtelijk product, maar in een modern jasje.  Al snel besloot Kling het internationale marketingconcept van EatdutchWaffles ook in Nederland uit te rollen. En er beurscatering aan toe te voegen. En dat opende de deur voor een heel nieuwe foodconcept: niet alleen stroopwafels, maar ook andere ambachtelijke, typisch Nederlandse producten aan de man brengen op evenementen, beurzen en festivals in Nederland. Van Keukenhof tot KLM, van dierenpark Amersfoort tot Amsterdam Marketing. Dutch Food Concepts slaat goed aan, en ook internationaal is er belangstelling.

Vraag & aanpak


Als er nieuwe ontwikkelingen of ideeën zijn dan schakelt Joost Kling Concepticus in. Gezien de nauwe samenwerking, en de gedeelde roots in communicatie/marketing, verstaan de twee elkaar zeer goed. De kernwaarden van het totaalconcept zijn vastgesteld (Nederlands met een internationale twist, ambachtelijk, voor jong & oud, modern, lekker & leuk ). Het bedrijf zelf werkt creatief, pro-actie, flexibel en volledig. Is constant in ontwikkeling, alert op nieuwe kansen & signalen. Concepticus heeft in de uitwerking, vertaling en ontwikkeling cart blanche. Keer op keer geeft hij creatieve invulling aan een merk/product. Van naamgeving tot pay-off, van logo tot aankleding van een beursstand of pop-up-store. Van de Poffertjesbar tot Oliebolls, van SweetLilly tot Popfun; het smaakt naar meer! Alle merken ‘los’ staan als een huis. 

Resultaat


Concepticus is trots op de complete branding van Dutch Food Concepts. ‘Lekker en leuk werk, voor een van mijn meest uitdagende opdrachtgevers.’ 

quote Joost Kling

‘Léon kent ons bedrijf tot in elke vezel en weet precies welk gevoel wij met onze cateringconcepten willen overbrengen. Door zijn frisse blik en originele manier van denken weet hij ons telkens weer te verrassen met smaakvolle ontwerpen.’

 
New, refurbished and more: SMIXS store

New, refurbished and more: SMIXS store

SMIXS repair, hét bedrijf in smartphone en tabletreparaties wist in 2013 de weg naar Concepticus te vinden voor een totaal communicatieconcept en naamgeving. Nu in 2016 een fysieke winkel in de Hoofdstraat in Noordwijk werd geopend -SMIXS store- kwam de vervolgvraag naar creatieve conceptontwikkeling en vormgeving. Lees meer...

Hooghe Duin. Van hoog niveau.

Hooghe Duin. Van hoog niveau.

In opdracht van Burgland Projectontwikkeling uit Stolwijk en ism De Bruin Makelaardij uit Noordwijk bedacht Concepticus de naam, realiseerde de website, ontwikkelde en produceerde de brochures en is op dit moment bezig met de social media campagne.