« Terug naar het overzicht
Dutch Food Concepts; dat smaakt naar meer!

Dutch Food Concepts; dat smaakt naar meer!

Opdrachtgever

Joost Kling begon in 2011 met Eatdutchwaffles; de verkoop van stroopwafels in Amerika. Kling, communicatie-en pr-man in hart en nieren werkt vanaf de start van zijn bedrijf nauw samen met Concepticus. Naamgeving, vormgeving, logo, presentatie; een ambachtelijk product, maar in een modern jasje.  Al snel besloot Kling het internationale marketingconcept van EatdutchWaffles ook in Nederland uit te rollen. En er beurscatering aan toe te voegen. En dat opende de deur voor een heel nieuwe foodconcept: niet alleen stroopwafels, maar ook andere ambachtelijke, typisch Nederlandse producten aan de man brengen op evenementen, beurzen en festivals in Nederland. Van Keukenhof tot KLM, van dierenpark Amersfoort tot Amsterdam Marketing. Dutch Food Concepts slaat goed aan, en ook internationaal is er belangstelling.

Vraag & aanpak


Als er nieuwe ontwikkelingen of ideeën zijn dan schakelt Joost Kling Concepticus in. Gezien de nauwe samenwerking, en de gedeelde roots in communicatie/marketing, verstaan de twee elkaar zeer goed. De kernwaarden van het totaalconcept zijn vastgesteld (Nederlands met een internationale twist, ambachtelijk, voor jong & oud, modern, lekker & leuk ). Het bedrijf zelf werkt creatief, pro-actie, flexibel en volledig. Is constant in ontwikkeling, alert op nieuwe kansen & signalen. Concepticus heeft in de uitwerking, vertaling en ontwikkeling cart blanche. Keer op keer geeft hij creatieve invulling aan een merk/product. Van naamgeving tot pay-off, van logo tot aankleding van een beursstand of pop-up-store. Van de Poffertjesbar tot Oliebolls, van SweetLilly tot Popfun; het smaakt naar meer! Alle merken ‘los’ staan als een huis. 

Resultaat


Concepticus is trots op de complete branding van Dutch Food Concepts. ‘Lekker en leuk werk, voor een van mijn meest uitdagende opdrachtgevers.’ 

quote Joost Kling

‘Léon kent ons bedrijf tot in elke vezel en weet precies welk gevoel wij met onze cateringconcepten willen overbrengen. Door zijn frisse blik en originele manier van denken weet hij ons telkens weer te verrassen met smaakvolle ontwerpen.’

 
Respondet. Answers your questions

Respondet. Answers your questions

'Léon, kan je binnen 2 weken een naam en url bedenken, een logo ontwikkelen, visitekaartjes en een flyer ontwerpen, een beursbanner regelen en oh ja… kan je dan ook het drukwerk regelen en een Facebook-pagina opzetten? En vergeet niet een website(tje) te maken.’
‘Uhhhh…dat kan eigenlijk niet. Maar ik doe het toch, én zorg dat het goed komt.’ Challenge accepted. Dan maar een weekend doorwerken en een paar avonden doorpakken. En zie hier het resultaat…

Packmee Nederland. Een bewust concept.

Packmee Nederland. Een bewust concept.

De vraag van Packmee was het bestaande Duitse concept te vertalen naar de Nederlandse markt. Een uitdaging die Concepticus graag is aangegaan, in samenwerking met partners van K51 en Content-team.


Ontwerp het gezicht van BO.

Ontwerp het gezicht van BO.

BO is de lokale omroep van Noordwijk, Teylingen, lisse, Hillegom en Noordwijkerhout. Wat is er mooier dan dat Bo je vraagt om hun identiteit te "vangen" en te vertalen in het ontwerp van een logo en huisstijl.