« Terug naar het overzicht
Hopsitality Roses; hospitality deserves quality

Hopsitality Roses; hospitality deserves quality

Opdrachtgever

Hospitality Roses richt zich met haar aanbod van kwalitatief verse rozen op het ontzorgen van hoteleigenaren in Nederland en Duitsland. Hoteliers kunnen online hun kleurkeuze qua bloemen bepalen en de aantallen met gewenste leverdatum aangeven. Hospitality Roses, een initiatief van Geraldine van der Deijl, levert de verse rozen voor in de lobby, lounge, en/of hotelkamers. De kwalitatieve bloemen zijn afkomstig van de familiekwekerij (van der Deijl Roses) in Ecuador.

Vraag

Ontwikkel een ontwerp wat kwaliteit uitstraalt en wat qua look and feel aansluit bij Rosesonly, de unieke rozenwinkel (van Geraldine van der Deijl) in Noordwijk-Binnen. De identiteit van Hospitality Roses (lettertype/logo/uitstraling) wordt offline en online ingezet (brochure, verzorgingskaarten, website, etc.)

Aanpak

Concepticus is nauw betrokken bij conceptgedachten en vormgevingsvraagstukken van Van Der Deijl. Veel elementen van de identiteit en kernwaarden zijn dan ook bekend. Om de kwaliteit van Hospitality Roses te benadrukken en de aansluiting met Rosesonly te maken heeft hij gekozen voor stijlvol zwart (wat mooi contrasteert met de intense kleuren van de rozen). Een kleine knipoog in de vormgeving zijn de hartjes op de i in Hospitality. Vormelementen die ook los kunnen worden gebruikt (zoals bijvoorbeeld op de website). Naast stijlvolle fotografie is gekozen voor een aantal illustraties die o.a. online als iconen kunnen worden gebruikt.

Resultaat

Het advies van Concepticus om te werken met goed beeldmateriaal in een sfeervolle hotelomgeving is ter harte genomen. Met medewerking van Vesper Hotel zijn prachtige foto’s(Spencer van der Wiel) op locatie gemaakt. Beeldbepalend voor de look and feel van Hospitality Roses. Deze foto’s zijn o.a. opgenomen in de brochure en op de website. Ook zijn er verzorgingskaarten voor de rozen gerealiseerd. Steven Boot heeft de website voor zijn rekening genomen. 
Geraldine van der Deijl: Bedankt voor je 'Hospitality,' en het eindresultaat. Wij zijn erg blij met je. Of zoals Henry Ford het zou zeggen; 'Samenkomen is een begin; samen blijven is vooruitgang; samenwerken is succes.'

 
Eatdutchwaffles: ambachtelijk lekker en modern

Eatdutchwaffles: ambachtelijk lekker en modern

Eatdutchwaffles zet de traditionele Nederlandse stroopwafel neer als een modern én ambachtelijk product. De kernwaarden van deze smaakvolle stroopwafels heeft Concepticus vertaald naar de uitstraling van het merk.

 


H&B Bouw(t) aan identiteit...

H&B Bouw(t) aan identiteit...

En dus vroeg Concepticus in "H&B-taal" naar "de fundering"... want, wat wil je bouwen? Welk type mensen wil je bereiken en waarmee onderscheid je je van concullega's? 


House of Brands: sterke merken.

House of Brands: sterke merken.

49Design merkproducten en woonaccessoires, was op zoek naar een nieuwe bedrijfsnaam en duidelijke positionering. Met een huisstijl passend bij de ontwikkelingen van de organisatie. Concepticus kwam met een conceptuele aanpak en een nieuwe, herkenbare identiteit. En de naam: House of Brands.