« Terug naar het overzicht
Joustra. Een goed begin...

Joustra. Een goed begin...

Opdrachtgever

Marco Joustra is allereerst Ondernemer met een hoofdletter. Hij ziet kansen, is een snelle beslisser, een harde werker en levert kwaliteit. In 1996 startte hij zijn tegelzetbedrijf. Inmiddels bestaat zijn bedrijf 20 jaar en hij is naast tegelzetter en verkoper van wand- en vloertegels ook zeer goed thuis in sanitair en laminaat. En dat zie je terug in het bedrijf aan de Gieterij in Noordwijkerhout, met een fraaie inspiratieshowroom.

Vraag

In 2013 verhuisde Joustra naar een ruimer pand aan de Gieterij in Noordwijkerhout, waar al zijn bedrijfsactiviteiten onder 1 dak kwamen. De vraag aan Concepticus was een identiteit te ontwikkelen voor de verschillende bedrijfsactiviteiten samen, zonder de opgebouwde naamsbekendheid te verliezen. Dus van logo tot website tot het bestickeren van de bedrijfsauto’s; alles in lijn.

Aanpak

In de aanloop naar het concept heeft Concepticus zich gebogen over de identiteit van dit bedrijf. Al snel kwam hij tot de conclusie dat Marco de achternaam Joustra tot vaandeldrager van al zijn bedrijfsactiviteiten moest maken. Stoer, no-nonsens en met grote regionale bekendheid. Als pay-off is ‘EEN GOED BEGIN’ toegevoegd aan de bedrijfsnaam. Niet alleen als opmaat naar het spreekwoord (een goed begin is het halve werk), maar Joustra is ook ‘een goed begin’ als het gaat om het bouwen/verbouwen van een huis. Het selecteren van tegels, laminaat en sanitair vindt immers in de beginfase plaats, als basis.

Als logo is gekozen voor een tegelvorm, met daarin een gestileerde pijl. Een pijlvorm die 4 richtingen aangeeft. Daarmee de veelzijdigheid van het bedrijf benadrukt. Bovendien wil Joustra zelf ook flexibel zijn in de bedrijfsvoering en bedrijfsactiviteiten. Daar biedt dit logo alle ruimte voor.

Resultaat

Vormgeving, kleurkeuze, de naam, de website; alles is in lijn met de professionele aanpak van Joustra. De kleur en vorm van het logo leent zich ook uitstekend voor gebruik bij specifieke acties. En het geheel laat ruimte voor mogelijke toekomstige initiatieven van deze ondernemer.

 
MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSYSTEMS (voorheen Music & Light Systems) benaderde Concepticus met het verzoek de belettering van hun bus te ontwerpen. Concepticus denkt echter niet in middelen, in een ‘u vraagt wij draaien’ aanpak, maar in een totaalaanpak. Waarin positionering, identiteit en merkbelofte centraal staan. En zo leverde een relatief simpele vraag een totaalconcept op, met nieuwe naam en vormgeving (ja, ook op de bus).


Interbus onderweg met Concepticus.

Interbus onderweg met Concepticus.

De kleurrijke “pin” is tevens een kompas en zegt veel over de vele verschillende routes die Interbus haar klanten aanbiedt. Interbus is in handen van touringcar-onderneming Koninklijke Beuk uit Noordwijk en Kupers Reizen uit Weert.