« Terug naar het overzicht
JudyJump springt er bovenuit!

JudyJump springt er bovenuit!

Judy Laurense is een energieke, ondernemende vrouw. Met ruim 20 jaar werkervaring als instructeur bij de mooiste sportscholen van Nederland was haar sprong naar zelfstandigheid als professioneel instructeur Jumping op trampo’s niet heel verrassend. Maar in de startfase van een onderneming is het nog zoeken: hoe gaat het eruit zien, wat wordt de naam, hoe kun je jouw wensen omzetten in diensten…Kortom; waar begin je?

Een inkoppertje

Na een aantal gesprekken met de enthousiaste Judy stond Concepticus al snel te springen om aan de slag te gaan met de naam, de url, het logo, de huisstijl, etc. Dus om dé passende identiteit te ontwikkelen voor deze dynamische spring in het veld.
Als je Judy heet en je geeft lessen in Jumpen, dan is de korte en krachtige naam JudyJump een inkoppertje. Maar ‘je gaat het pas zien als je het door hebt’(dank Johan Cruijf). Judy moest even wennen aan deze naam, maar was al snel ‘om’.

Pretty in pink

De felroze kleur was eigenlijk een must, want Judy houdt van roze. Ze denkt roze, draagt roze en had al roze trampo’s. Als tegenhanger van het vrouwelijke, opvallende roze is er gekozen voor contrasterend zwart. Stoer, stevig en sportief. Het logo is rond en dynamisch; altijd in beweging, nooit stilstaan. Met de nadruk op Fit, Fun en Focus. Ook het gekozen lettertype is stevig, maar door zijn ronde vormen toch flexibel, vriendelijk en toegankelijk.

Jumpen:fun voor iedereen

Toegankelijkheid is belangrijk voor Judy, met name omdat zij zich met haar jumplessen niet op een specifieke doelgroep richt. Jumpen is fun voor jong en oud, voor kleine of grotere groepen of juist maatwerk in de vorm van personal training. 

Het bijzondere van JudyJump is dat zij niet alleen in hartje Amsterdam les geeft, maar ook op locaties door het hele land clinics en workshops verzorgt. Vandaar dat ook de opvallende autobelettering is ontworpen en gerealiseerd; dat is immers haar visitekaartje.

Sta jij ook te springen? Kijk op judyjump.nl (‘leuk maar pittig’ is mijn oordeel. Het jumpen dan hè).

Gerealiseerd: logo, huisstijl, autobelettering, advertenties, flyers, fotografie, drukwerk, film-animatie en one-page-website. Website is ontworpen en gebouwd door stevenboot.nl 

 
House of Brands: sterke merken.

House of Brands: sterke merken.

49Design merkproducten en woonaccessoires, was op zoek naar een nieuwe bedrijfsnaam en duidelijke positionering. Met een huisstijl passend bij de ontwikkelingen van de organisatie. Concepticus kwam met een conceptuele aanpak en een nieuwe, herkenbare identiteit. En de naam: House of Brands. 

OBO bureaublijver

OBO bureaublijver

Stichting Openbaar Basisonderwijs Duin- en Bollenstreek is inmiddels vaste opdrachtgever van Concepticus. Hoe leuk is het dan om de vraag te krijgen naar een eigen OBO-schoolagenda 2017-2018, maar dan voor de leerkrachten? Lees meer...

Respondet. Answers your questions

Respondet. Answers your questions

'Léon, kan je binnen 2 weken een naam en url bedenken, een logo ontwikkelen, visitekaartjes en een flyer ontwerpen, een beursbanner regelen en oh ja… kan je dan ook het drukwerk regelen en een Facebook-pagina opzetten? En vergeet niet een website(tje) te maken.’
‘Uhhhh…dat kan eigenlijk niet. Maar ik doe het toch, én zorg dat het goed komt.’ Challenge accepted. Dan maar een weekend doorwerken en een paar avonden doorpakken. En zie hier het resultaat…