« Terug naar het overzicht
House of Brands: sterke merken.

House of Brands: sterke merken.

Opdrachtgever
House of Brands, voorheen 49Design, is een bedrijf dat online en offline merkproducten en accessoires verkoopt op het gebied van wonen, werken en verlichting. Met focus op de Nederlandse en Duitse markt. Het snelgroeiende bedrijf is gevestigd in Hillegom en heeft een mooie, inspirerende LightBrands showroom. 

Vraag
De naam 49Design past niet langer bij de ambities van het bedrijf en de diverse submerken. Help ons met de positionering, een bijpassende naam en huisstijl. De nieuwe look en feel moet in alle uitingen worden doorgevoerd.

Aanpak
Een visuele identiteit bepaal je niet alleen op basis van uiterlijke kenmerken. Zonder stevige fundering kun je immers niet toekomstbestendig bouwen. Dus heeft Concepticus met de directie rond de tafel gezeten. Wat is de identiteit van 49Design, de kern van het bedrijf? Wat zijn de toekomstplannen, ambities, doelen en doelgroepen? Na meerdere gesprekken is een bedrijfsstructuur opgezet, met ruimte voor huidige en toekomstige submerken. Op basis van die structuur is de gewenste uitstraling, bijpassende naamgeving, kleur, vormgeving, etc. vastgesteld. Een proces dat heeft geresulteerd in een communicatief sterk totaalconcept voor House of Brands. Een identiteit en format voor alle bijbehorende merken, zoals LightBrands, DesignBrands en RvsBrands.

Resultaat
De nieuwe huisstijl is compleet doorgevoerd. Van de website tot visitekaartjes en outdoorsigning (gevel, zuilen en bewegwijzering), zoals voor het label LightBrands, specialist in merkverlichting.  House of Brands is zeer tevreden met de conceptuele aanpak en het eindresultaat. Bouke Steemers: 'Concepticus heeft ons geholpen het gehele bedrijf in het juiste licht te zetten.'

 
MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSYSTEMS (voorheen Music & Light Systems) benaderde Concepticus met het verzoek de belettering van hun bus te ontwerpen. Concepticus denkt echter niet in middelen, in een ‘u vraagt wij draaien’ aanpak, maar in een totaalaanpak. Waarin positionering, identiteit en merkbelofte centraal staan. En zo leverde een relatief simpele vraag een totaalconcept op, met nieuwe naam en vormgeving (ja, ook op de bus).


Van Leeuwen vraagt, Concepticus vraagt door!

Van Leeuwen vraagt, Concepticus vraagt door!

Van Leeuwen Kozijnen benaderde Steven Boot met de vraag naar een moderne, responsive website. Al snel bleek die vraag verweven met de behoefte aan een nieuw logo en daarbij passende moderne huisstijl. En daar wist Concepticus wel raad mee! Lees meer...

Nieuwjaarsgala 2018

Nieuwjaarsgala 2018

Nieuwjaarsgala Noordwijk, Grand Hotel Huis ter Duin, Noordwijker van het jaar Verkiezing, 2 januari…Need we say more? Hoe gaaf om met een deel van de K51-crew een nieuwe look and feel te creëren en realiseren voor hét event van het jaar! Lees meer...