« Terug naar het overzicht
House of Brands: sterke merken.

House of Brands: sterke merken.

Opdrachtgever
House of Brands, voorheen 49Design, is een bedrijf dat online en offline merkproducten en accessoires verkoopt op het gebied van wonen, werken en verlichting. Met focus op de Nederlandse en Duitse markt. Het snelgroeiende bedrijf is gevestigd in Hillegom en heeft een mooie, inspirerende LightBrands showroom. 

Vraag
De naam 49Design past niet langer bij de ambities van het bedrijf en de diverse submerken. Help ons met de positionering, een bijpassende naam en huisstijl. De nieuwe look en feel moet in alle uitingen worden doorgevoerd.

Aanpak
Een visuele identiteit bepaal je niet alleen op basis van uiterlijke kenmerken. Zonder stevige fundering kun je immers niet toekomstbestendig bouwen. Dus heeft Concepticus met de directie rond de tafel gezeten. Wat is de identiteit van 49Design, de kern van het bedrijf? Wat zijn de toekomstplannen, ambities, doelen en doelgroepen? Na meerdere gesprekken is een bedrijfsstructuur opgezet, met ruimte voor huidige en toekomstige submerken. Op basis van die structuur is de gewenste uitstraling, bijpassende naamgeving, kleur, vormgeving, etc. vastgesteld. Een proces dat heeft geresulteerd in een communicatief sterk totaalconcept voor House of Brands. Een identiteit en format voor alle bijbehorende merken, zoals LightBrands, DesignBrands en RvsBrands.

Resultaat
De nieuwe huisstijl is compleet doorgevoerd. Van de website tot visitekaartjes en outdoorsigning (gevel, zuilen en bewegwijzering), zoals voor het label LightBrands, specialist in merkverlichting.  House of Brands is zeer tevreden met de conceptuele aanpak en het eindresultaat. Bouke Steemers: 'Concepticus heeft ons geholpen het gehele bedrijf in het juiste licht te zetten.'

 
Respondet. Answers your questions

Respondet. Answers your questions

'Léon, kan je binnen 2 weken een naam en url bedenken, een logo ontwikkelen, visitekaartjes en een flyer ontwerpen, een beursbanner regelen en oh ja… kan je dan ook het drukwerk regelen en een Facebook-pagina opzetten? En vergeet niet een website(tje) te maken.’
‘Uhhhh…dat kan eigenlijk niet. Maar ik doe het toch, én zorg dat het goed komt.’ Challenge accepted. Dan maar een weekend doorwerken en een paar avonden doorpakken. En zie hier het resultaat…

Eatdutchwaffles: ambachtelijk lekker en modern

Eatdutchwaffles: ambachtelijk lekker en modern

Eatdutchwaffles zet de traditionele Nederlandse stroopwafel neer als een modern én ambachtelijk product. De kernwaarden van deze smaakvolle stroopwafels heeft Concepticus vertaald naar de uitstraling van het merk.