« Terug naar het overzicht
New, refurbished and more: SMIXS store

New, refurbished and more: SMIXS store

Opdrachtgever

SMIXS Store is dé (web)shop voor de verkoop van nieuwe en refurbished apparatuur zoals smartphones en tablets, gadgets en accessoires. September 2016 heeft SMIXS repair een fysieke winkel geopend in de Hoofdstraat van Noordwijk aan Zee (in het voormalige pand van Rituals | juwelier Bruggeman). Ook voor reparaties kun je in de Hoofdstraat terecht. Maar uiteraard ook bij SMIXS repair, wat al sinds november 2013 gevestigd is op bedrijventerrein Klei-Oost in Noordwijk.

Vraag

Voor SMIXS repair heeft Concepticus in 2013 het totaalconcept van alle communicatie uitingen én de naam ontwikkeld. Nu kwam de vraag om hetzelfde herkenbare concept door te ontwikkelen naar de SMIXS store. En met het merk SMIXS als uitgangspunt bovendien het complete interieurontwerp van de winkel te verzorgen. Kortom; ga je gang!

Aanpak

Uiteraard is dit concept in nauw overleg met SMIXS ontwikkeld. De eisen en wensen ten aanzien van het gebruik van de winkel zijn goed doorgesproken. Daaruit bleek dat het pand niet alleen een shopfunctie moest hebben, maar ook een werkplek voor de reparateur. De uitstraling van SMIXS store moest modern, toegankelijk, strak maar ook warm zijn en een brede doelgroep aanspreken. Daarom is gekozen voor een inrichting met een industriële sfeer; de kleur zwart en de materialen hout, baksteen en steigerpijpen. Een ‘hier wordt gewerkt’ look and feel. Dus geen showroom, maar een winkel met werkplaats; een ‘workroom’. Expoventa verzorgde de winkelinrichting.

De vorm van de toetsen van een smartphone zijn verwerkt in het logo. Deze vorm is doorgevoerd op de etalageruit en als presentatieplatforms voor producten in de etalage. De vorm is tevens 3-D doorgevoerd op de achterwand (productpresentatie).  

Concepticus ontwikkelde ook de openingscampagne. De winkelramen van het pand werden tijdelijk voorzien van blinderende folie met tekstballonnen, met de oproep een selfie te maken en op social media te plaatsen. Daarmee maakte de inzender kans op een iPhone. Zo kreeg de SMIXS store al voor de opening naamsbekendheid en kon de verbouwing achter de geblindeerde ramen ongestoord verder gaan. 

De handige prijskaarten in de etalage zijn digitale cijfers die je eenvoudig met een zwarte stift kunt inkleuren. Ouderwets in vergelijking tot de hightech producten, maar wel praktisch en passend bij de sfeer van de store.

Resultaat

Een herkenbare en unieke uitstraling. Van interieurontwerp, openingscampagne, pandbelettering (interieur en exterieur), tas-ontwerp, flyers, stoepbord-posters, social media-uitingen voor Facebook, tot auto- en zelf scooterbelettering! 

 
H&B Bouw(t) aan identiteit...

H&B Bouw(t) aan identiteit...

En dus vroeg Concepticus in "H&B-taal" naar "de fundering"... want, wat wil je bouwen? Welk type mensen wil je bereiken en waarmee onderscheid je je van concullega's? 


Interbus onderweg met Concepticus.

Interbus onderweg met Concepticus.

De kleurrijke “pin” is tevens een kompas en zegt veel over de vele verschillende routes die Interbus haar klanten aanbiedt. Interbus is in handen van touringcar-onderneming Koninklijke Beuk uit Noordwijk en Kupers Reizen uit Weert.


Hooghe Duin. Van hoog niveau.

Hooghe Duin. Van hoog niveau.

In opdracht van Burgland Projectontwikkeling uit Stolwijk en ism De Bruin Makelaardij uit Noordwijk bedacht Concepticus de naam, realiseerde de website, ontwikkelde en produceerde de brochures en is op dit moment bezig met de social media campagne.