« Terug naar het overzicht
New, refurbished and more: SMIXS store

New, refurbished and more: SMIXS store

Opdrachtgever

SMIXS Store is dé (web)shop voor de verkoop van nieuwe en refurbished apparatuur zoals smartphones en tablets, gadgets en accessoires. September 2016 heeft SMIXS repair een fysieke winkel geopend in de Hoofdstraat van Noordwijk aan Zee (in het voormalige pand van Rituals | juwelier Bruggeman). Ook voor reparaties kun je in de Hoofdstraat terecht. Maar uiteraard ook bij SMIXS repair, wat al sinds november 2013 gevestigd is op bedrijventerrein Klei-Oost in Noordwijk.

Vraag

Voor SMIXS repair heeft Concepticus in 2013 het totaalconcept van alle communicatie uitingen én de naam ontwikkeld. Nu kwam de vraag om hetzelfde herkenbare concept door te ontwikkelen naar de SMIXS store. En met het merk SMIXS als uitgangspunt bovendien het complete interieurontwerp van de winkel te verzorgen. Kortom; ga je gang!

Aanpak

Uiteraard is dit concept in nauw overleg met SMIXS ontwikkeld. De eisen en wensen ten aanzien van het gebruik van de winkel zijn goed doorgesproken. Daaruit bleek dat het pand niet alleen een shopfunctie moest hebben, maar ook een werkplek voor de reparateur. De uitstraling van SMIXS store moest modern, toegankelijk, strak maar ook warm zijn en een brede doelgroep aanspreken. Daarom is gekozen voor een inrichting met een industriële sfeer; de kleur zwart en de materialen hout, baksteen en steigerpijpen. Een ‘hier wordt gewerkt’ look and feel. Dus geen showroom, maar een winkel met werkplaats; een ‘workroom’. Expoventa verzorgde de winkelinrichting.

De vorm van de toetsen van een smartphone zijn verwerkt in het logo. Deze vorm is doorgevoerd op de etalageruit en als presentatieplatforms voor producten in de etalage. De vorm is tevens 3-D doorgevoerd op de achterwand (productpresentatie).  

Concepticus ontwikkelde ook de openingscampagne. De winkelramen van het pand werden tijdelijk voorzien van blinderende folie met tekstballonnen, met de oproep een selfie te maken en op social media te plaatsen. Daarmee maakte de inzender kans op een iPhone. Zo kreeg de SMIXS store al voor de opening naamsbekendheid en kon de verbouwing achter de geblindeerde ramen ongestoord verder gaan. 

De handige prijskaarten in de etalage zijn digitale cijfers die je eenvoudig met een zwarte stift kunt inkleuren. Ouderwets in vergelijking tot de hightech producten, maar wel praktisch en passend bij de sfeer van de store.

Resultaat

Een herkenbare en unieke uitstraling. Van interieurontwerp, openingscampagne, pandbelettering (interieur en exterieur), tas-ontwerp, flyers, stoepbord-posters, social media-uitingen voor Facebook, tot auto- en zelf scooterbelettering! 

 
OBODB: meer dan een simpele optelsom.

OBODB: meer dan een simpele optelsom.

De Stichting Openbaar Basisonderwijs Duin- en Bollenstreek was op zoek naar een nieuwe identiteit en bijbehorende vormgeving. De stichting vertegenwoordigt 11 basisscholen, met ieder hun eigen logo, kleur en huisstijl. Dan is het geen simpele kwestie van het samenvoegen van 11 logo’s. Eerst vaststellen wat het gezamenlijke DNA en de kernwaarden zijn, dan pas kijken naar een passende vormgeving.

Inzicht, bewust persoonlijke groei

Inzicht, bewust persoonlijke groei

Inzicht is een onderscheidend coach- en opleidingsinstituut. Zij benaderden Steven Boot, die hun website had gerealiseerd, met de vraag naar vernieuwing van de site. En de aanvullende opmerking ‘We zijn toe aan vernieuwing van onze huisstijl’. Een mooie en uitdagende vraag/opdracht waar Steven Boot Concepticus voor benaderde.Lees meer... 

Restyle voor Eurocat Nederland.

Restyle voor Eurocat Nederland.

Eurocat Nederland is typisch zo’n bedrijf dat zich volledig focust op hard werken, op tijd leveren, alles voor de klant en geen tijd voor… eigen uitstraling, identiteit of communicatie. Dus... mooie opdracht voor Concepticus!