« Terug naar het overzicht
Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Opdrachtgever

Arie en Rina Nieuwenhuis zijn de voormalig eigenaren van GroenRijk Nieuw Vennep. Medio 2015 hebben zij besloten hun bedrijf te verkopen aan familiebedrijf Ranzijn tuin en dier. De familie Nieuwenhuis had al jaren een wens om zich te specialiseren in terrasoverkappingen, tuinmeubelen, blokhutten, tuinhout en bestrating, etc. Met de verkoop van GroenRijk en de start van Nieuwenhuis Buitenleven realiseren zij hun wens. Ranzijn en Nieuwenhuis zijn separate, maar complementaire bedrijven, gevestigd in het voormalig GroenRijk pand.

Vraag

Concepticus is als creatieve sparringpartner vanaf de eerste ideeën betrokken bij de totstandkoming van Nieuwenhuis Buitenleven. Het echtpaar Nieuwenhuis heeft hem dan ook gevraagd het nieuwe concept vorm te geven, waarbij alleen de naam vaststond. 

Aanpak

Er zijn meerdere gesprekken gevoerd met Nieuwenhuis om nog beter de identiteit, het DNA van het nieuwe bedrijf vast te stellen. Vanuit de ambities en de kernwaarden van het bedrijf is gestart met de vormgeving van het logo. Het witte silhouet van een boom staat voor tuin/groei/leven en is geplaatst in een groene gestileerde letter N. 

De identiteit van Nieuwenhuis Buitenleven is vertaald naar alle communicatie-uitingen. Gevel, vlaggen, binneninrichting, bewegwijzering, drukwerk, bedrijfskleding, etc. De nieuwe website is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Steven Boot en Lined BV. Social media, vindbaarheid en content is in handen van Atvise.

De pay-off ‘Helemaal tuin’ sluit naadloos aan bij de wens van het bedrijf het hele jaar rond alles voor de tuin te verkopen wat je NIET in een tuincentrum kunt krijgen. Helemaal goed, helemaal compleet, helemaal tuin.

Resultaat

De herkenbare visuele identiteit is doorgevoerd in alle uitingen. Middels een jaarplanning waarin online en offline activiteiten naadloos in elkaar overlopen werkt Concepticus samen met creatieve partners aan profilering, vindbaarheid en omzetgroei. 

Arie & Rina Nieuwenhuis: 
‘Wij ervaren de samenwerking met Léon als zeer prettig. Hij heeft ons laten nadenken over de identiteit van ons bedrijf, waar we voor staan, wat we willen bereiken maar zeker ook waar we goed in zijn. Deze dingen hebben tijd en inspanning gekost maar we zien zeker in dat dit de fundering is voor een onderneming. De grafische uitingen zijn heel mooi geworden. Eerlijk, duidelijk en meedenken; dat zijn aspecten die wij bij Léon vinden passen.’

 
Warmte en service, landelijk perfect geregeld

Warmte en service, landelijk perfect geregeld

Warmteservice is in Nederland één van de grootste aanbieders op het gebied van sanitair-, verwarming- en installatiemateriaal. Zij waren op zoek naar een bureau dat in korte tijd de hele huisstijl kon restylen, rekening houdend met alle communicatiedragers. Concepticus stroopte in samenwerking met Maurice van Berkel de creatieve mouwen op…

Inzicht, bewust persoonlijke groei

Inzicht, bewust persoonlijke groei

Inzicht is een onderscheidend coach- en opleidingsinstituut. Zij benaderden Steven Boot, die hun website had gerealiseerd, met de vraag naar vernieuwing van de site. En de aanvullende opmerking ‘We zijn toe aan vernieuwing van onze huisstijl’. Een mooie en uitdagende vraag/opdracht waar Steven Boot Concepticus voor benaderde.Lees meer... 

MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSYSTEMS (voorheen Music & Light Systems) benaderde Concepticus met het verzoek de belettering van hun bus te ontwerpen. Concepticus denkt echter niet in middelen, in een ‘u vraagt wij draaien’ aanpak, maar in een totaalaanpak. Waarin positionering, identiteit en merkbelofte centraal staan. En zo leverde een relatief simpele vraag een totaalconcept op, met nieuwe naam en vormgeving (ja, ook op de bus).