« Terug naar het overzicht
Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Opdrachtgever

Arie en Rina Nieuwenhuis zijn de voormalig eigenaren van GroenRijk Nieuw Vennep. Medio 2015 hebben zij besloten hun bedrijf te verkopen aan familiebedrijf Ranzijn tuin en dier. De familie Nieuwenhuis had al jaren een wens om zich te specialiseren in terrasoverkappingen, tuinmeubelen, blokhutten, tuinhout en bestrating, etc. Met de verkoop van GroenRijk en de start van Nieuwenhuis Buitenleven realiseren zij hun wens. Ranzijn en Nieuwenhuis zijn separate, maar complementaire bedrijven, gevestigd in het voormalig GroenRijk pand.

Vraag

Concepticus is als creatieve sparringpartner vanaf de eerste ideeën betrokken bij de totstandkoming van Nieuwenhuis Buitenleven. Het echtpaar Nieuwenhuis heeft hem dan ook gevraagd het nieuwe concept vorm te geven, waarbij alleen de naam vaststond. 

Aanpak

Er zijn meerdere gesprekken gevoerd met Nieuwenhuis om nog beter de identiteit, het DNA van het nieuwe bedrijf vast te stellen. Vanuit de ambities en de kernwaarden van het bedrijf is gestart met de vormgeving van het logo. Het witte silhouet van een boom staat voor tuin/groei/leven en is geplaatst in een groene gestileerde letter N. 

De identiteit van Nieuwenhuis Buitenleven is vertaald naar alle communicatie-uitingen. Gevel, vlaggen, binneninrichting, bewegwijzering, drukwerk, bedrijfskleding, etc. De nieuwe website is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Steven Boot en Lined BV. Social media, vindbaarheid en content is in handen van Atvise.

De pay-off ‘Helemaal tuin’ sluit naadloos aan bij de wens van het bedrijf het hele jaar rond alles voor de tuin te verkopen wat je NIET in een tuincentrum kunt krijgen. Helemaal goed, helemaal compleet, helemaal tuin.

Resultaat

De herkenbare visuele identiteit is doorgevoerd in alle uitingen. Middels een jaarplanning waarin online en offline activiteiten naadloos in elkaar overlopen werkt Concepticus samen met creatieve partners aan profilering, vindbaarheid en omzetgroei. 

Arie & Rina Nieuwenhuis: 
‘Wij ervaren de samenwerking met Léon als zeer prettig. Hij heeft ons laten nadenken over de identiteit van ons bedrijf, waar we voor staan, wat we willen bereiken maar zeker ook waar we goed in zijn. Deze dingen hebben tijd en inspanning gekost maar we zien zeker in dat dit de fundering is voor een onderneming. De grafische uitingen zijn heel mooi geworden. Eerlijk, duidelijk en meedenken; dat zijn aspecten die wij bij Léon vinden passen.’

 
Ondernemersfonds Noordwijk; samen investeren

Ondernemersfonds Noordwijk; samen investeren

Cees van Wijk en Monique Beuk namen als vertegenwoordigers van het NOV contact op met K51 (Concepticus en Steven Boot). Zij waren op zoek naar een duidelijke website voor het nieuwe Ondernemersfonds Noordwijk. En bij een goede website hoort uiteraard ook een sterke, herkenbare eigen identiteit en een goed concept. Lees meer…

Packmee Nederland. Een bewust concept.

Packmee Nederland. Een bewust concept.

De vraag van Packmee was het bestaande Duitse concept te vertalen naar de Nederlandse markt. Een uitdaging die Concepticus graag is aangegaan, in samenwerking met partners van K51 en Content-team.