« Terug naar het overzicht
OBODB: meer dan een simpele optelsom.

OBODB: meer dan een simpele optelsom.

Opdrachtgever
Stichting Openbaar BasisOnderwijs Duin- en Bollenstreek. Deze stichting bestuurt sinds 1 januari 2003  11 openbare basisscholen, met 16 vestigingen in de Duin- en Bollenstreek.
De scholen bevinden zich in de plaatsen Valkenburg, Rijnsburg, Katwijk, Noordwijk, Voorhout, Noordwijkerhout, Sassenheim, Lisse en Hillegom.

Vraag
Ontwikkel/ontwerp voor onze stichting een nieuwe identiteit/huisstijl. Een eigentijds ontwerp voor zowel online als offline gebruik, goed te combineren met de afzonderlijke huisstijlen van de betrokken basisscholen. Bedenk tevens een betaalbare oplossing en template voor de websites van sommige basisscholen.

Aanpak
Concepticus heeft eerst ondersteuning geboden in het zoeken, bepalen en vastleggen van het DNA en de kernwaarden van de stichting. In een aantal compacte verkennende sessies zijn de volgende kernwaarden vastgesteld : 
•    professioneel
•    leerzaam
•    inspirerend

Op basis van deze waarden is gestart met het ontwerpen en de realisatie, o.a. van het logo. Na inventarisatie van de identiteit van de basisscholen is er per school 1 basiskleur vastgesteld. Voor de nieuwe OBOBD huisstijl en logo heeft Concepticus 2 onderscheidende kleuren geselecteerd. Qua vormgeving is er gekozen voor een woordmerk. Dat woordmerk is goed te combineren met de afzonderlijke, vaak wat drukkere, huisstijlen van de 11 scholen.

Resultaat
Een opwaarts woordmerk: positief, symbool voor groei. Trapsgewijs naar een hoger level, betrouwbaar en professioneel. Dus passend bij de kernwaarden. De nieuwe OBODB huisstijl is compleet doorgevoerd. Van visitekaartjes en de website tot gevelbelettering bij alle scholen. 

OBODB:
‘Wij vonden met name de creatieve vertaling vanuit de sessies zeer geslaagd en hebben er zelf ook van geleerd om anders te kijken naar positionering en uitstraling.'

 
MMD Media. Zocht creatief inzicht in overzicht.

MMD Media. Zocht creatief inzicht in overzicht.

MMD Media zocht een bureau met ervaring in de buitenreclame. Met twintig jaar ervaring in alle facetten van buitenreclame is Concepticus de juiste persoon. En dit praat een stuk makkelijker.


Hooghe Duin. Van hoog niveau.

Hooghe Duin. Van hoog niveau.

In opdracht van Burgland Projectontwikkeling uit Stolwijk en ism De Bruin Makelaardij uit Noordwijk bedacht Concepticus de naam, realiseerde de website, ontwikkelde en produceerde de brochures en is op dit moment bezig met de social media campagne.

House of Brands: sterke merken.

House of Brands: sterke merken.

49Design merkproducten en woonaccessoires, was op zoek naar een nieuwe bedrijfsnaam en duidelijke positionering. Met een huisstijl passend bij de ontwikkelingen van de organisatie. Concepticus kwam met een conceptuele aanpak en een nieuwe, herkenbare identiteit. En de naam: House of Brands.