« Terug naar het overzicht
OBO bureaublijver

OBO bureaublijver

OBO schoolagenda

Stichting Openbaar Basisonderwijs Duin- en Bollenstreek vormt sinds 1 januari 2003 het bestuur van 11 openbare basisscholen met 17 vestigingen in de Duin- en Bollenstreek. De herkenbare OBO huisstijl is door Concepticus ontwikkeld, de stichting is een van zijn vaste opdrachtgevers. In het voorjaar kwamen ze met de volgende vraag: ‘Wil je voor ons voor het schooljaar 2017-2018 een betaalbare eigen OBO-agenda ontwikkelen?’ Een bureau-agenda voor de leerkrachten van de aangesloten basisscholen. 

Binnen handbereik

Zo’n agenda moet hun werk op school natuurlijk ondersteunen. Dus, naast de normale agendafunctionaliteit, veel ruimte geven voor eigen aantekeningen. In het klaslokaal werkt een papieren agenda vaak toch iets prettiger dan digitaal. Naast de vaste feestdagen /bijzondere data zijn alle OBO-onderwijsdata (zoals vergaderingen/bijeenkomsten etc.) verwerkt in de agenda. Zo is het hele schooljaar duidelijk en overzichtelijk altijd binnen handbereik.

Fraai & functioneel

Natuurlijk is er voor de realisatie gekozen voor stevig beschrijfbaar papier. Door de stoere wire-o binding (spiraal) is de agenda goed door te bladeren en makkelijk open te leggen. Voor nog meer stevigheid en bescherming is de harde omslag uitgevoerd in sulfaatkarton. De huisstijl, lettertypes, kleuren en identiteit van OBO(DB) zijn doorgevoerd in de gehele agenda. Het eindresultaat is een fraaie én functionele eigen agenda. Een echte bureaublijver.
OBO blij! Concepticus blij! Op naar volgend schooljaar!

Realisatie 350 agenda’s
Samenwerking met Ruud Vink

 
H&B Bouw(t) aan identiteit...

H&B Bouw(t) aan identiteit...

En dus vroeg Concepticus in "H&B-taal" naar "de fundering"... want, wat wil je bouwen? Welk type mensen wil je bereiken en waarmee onderscheid je je van concullega's? 


New, refurbished and more: SMIXS store

New, refurbished and more: SMIXS store

SMIXS repair, hét bedrijf in smartphone en tabletreparaties wist in 2013 de weg naar Concepticus te vinden voor een totaal communicatieconcept en naamgeving. Nu in 2016 een fysieke winkel in de Hoofdstraat in Noordwijk werd geopend -SMIXS store- kwam de vervolgvraag naar creatieve conceptontwikkeling en vormgeving. Lees meer...

Online rendement met Newtraffic.

Online rendement met Newtraffic.

Mark van Duin is de oprichter van Newtraffic. Hij weet als geen ander hoe belangrijk het is om een goede, passende bedrijfsidentiteit te hebben. Maar zoals bij veel ondernemers gaan opdrachtgevers altijd voor…De verhuizing van zijn bedrijf naar Keyserwey 57 in Noordwijk was extra aanleiding om Concepticus te benaderen met de vraag naar creatieve visualisatie van zijn identiteit.