« Terug naar het overzicht
Online rendement met Newtraffic.

Online rendement met Newtraffic.

Opdrachtgever

Newtraffic is opgericht door Mark van Duin en gespecialiseerd in het behalen van online rendement. Met 12 jaar ervaring als project-engineer in de IT ( o.a. voor Elsevier, ABN-Amro en Shell) heeft hij in 2010 Newtraffic opgericht. Zijn activiteiten zijn gericht op de steeds terugkerende vraag van ondernemers: ‘Hoe kom ik hoger in Google?’. Het bedrijf ondersteunt opdrachtgevers met het implementeren, meten en monitoren van online marketing trajecten waarbij zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA) en Web Analytics centraal staan. 

Vraag

Mark van Duin was op zoek naar iemand die de kern van zijn bedrijf kon vormgeven. Die vormgeving moest de basis vormen voor alle verdere communicatiemiddelen en -uitingen. Gezien de opgebouwde naamsbekendheid was het de bedoeling de naam Newtraffic te behouden. Wel wilde Mark graag een eigentijds logo. En moest de vormgeving zichtbaar maken dat New Traffic meerdere diensten te bieden heeft.

Aanpak

Natuurlijk heeft Concepticus zich eerst verdiept in de vraag, de identiteit, het doel, de positionering, de kern van het bedrijf.  Mark zocht een krachtig en herkenbaar logo. De gekozen gestileerde NT vorm met donkere achtergrond sluit daar goed op aan. Omdat de nieuwe vormgeving | huisstijl ook zichtbaar moest maken dat Newtraffic meer dan één dienst levert zijn er in de stijl van het nieuwe logo meerdere iconen ontworpen, met bijpassende kleuren. Eigentijdse, onderscheidende beeldtaal. De iconen zijn los van elkaar te gebruiken, maar hebben overduidelijk hetzelfde DNA.
 

Resultaat

Totale identiteit van Newtraffic: logo - huisstijl - iconen – vormgeving social media kanalen.

Steven Boot en Lined hebben recent op basis van de huisstijl, kleur, logo en iconen de nieuwe website van Newtraffic gerealiseerd. 

Mark van Duin: ‘Ik werk al jaren heel graag samen met Concepticus. Léon is in mijn ogen bijzonder goed in staat de bedrijfsdoelstellingen en positionering van een bedrijf optimaal te vertalen naar een effectief concept. Een onderscheidend ontwerp waar je als bedrijf echt mee verder kunt. Ik sta altijd te kijken van zijn creativiteit en visuele vormgeving van zowel on- als offline communicatiemiddelen. Vandaar dat ik hem graag heb gevraagd dit ook uit te voeren voor Newtraffic.’
  

 
OBODB: meer dan een simpele optelsom.

OBODB: meer dan een simpele optelsom.

De Stichting Openbaar Basisonderwijs Duin- en Bollenstreek was op zoek naar een nieuwe identiteit en bijbehorende vormgeving. De stichting vertegenwoordigt 11 basisscholen, met ieder hun eigen logo, kleur en huisstijl. Dan is het geen simpele kwestie van het samenvoegen van 11 logo’s. Eerst vaststellen wat het gezamenlijke DNA en de kernwaarden zijn, dan pas kijken naar een passende vormgeving.

Uitklapper voor Maessen Tenten.

Uitklapper voor Maessen Tenten.

Meassen Tenten is al jarenlang opdrachtgever van Concepticus. Naast de ontwikkeling van het logo is Concepticus verantwoordelijk voor de huisstijl, website en o.a. ook de beursaankleding.


Homemade Health. Lekker, liefdevol & gezond.

Homemade Health. Lekker, liefdevol & gezond.

Homemade Health is een blog over gezonder leven. Ook op een blog moeten de inhoud en vormgeving elkaar versterken, met een herkenbare look & feel. Een eigen identiteit die tot in de details is doorgevoerd.