« Terug naar het overzicht
Palmo Overkappingen: buitengewoon!

Palmo Overkappingen: buitengewoon!

Palmo

Palmo levert al professionele terrasoverkappingen sinds 2010. Eerst via Groenrijk Nieuw-Vennep, tegenwoordig in samenwerking met Nieuwenhuis Buitenleven onder de eigen naam. Palmo is de enige aanbieder in Nederland van hoogwaardige terrasoverkappingen voor de zakelijke markt. Het bedrijf werkt uitsluitend met merken die kwalitatief hoogwaardige producten leveren (Palmiye, Somfy, Aluxe).

De jonge directeur/eigenaar van Palmo, Cornelis Nieuwenhuis, is de jongere broer van Arie Nieuwenhuis, directeur/eigenaar van Nieuwenhuis Buitenleven in Nieuw Vennep. Op die locatie heeft ook Palmo haar bedrijf gevestigd, met een aantal (showroom)modellen van terrasoverkappingen. Cornelis heeft de weg gevonden naar Concepticus via zijn broer Arie. Tevreden opdrachtgevers zijn een uitstekend visitekaartje! 

Logo, huisstijl, brochure, website

Concepticus heeft de vraag gekregen om voor Palmo een logo, huisstijl, brochure en website te ontwikkelen. Met een uitstraling die de zakelijke markt moest aanspreken. Tevens moest duidelijk zijn dat Palmo een betrouwbare, kwalitatieve en professionele organisatie is, waarbij de ontwikkeling op termijn meer richting een merk-identiteit gaat dan een bedrijf.

Het zakelijke Palmo logo is simpel van vorm, een heel herkenbaar ontwerp. De strakke lijnen en keuze van het lettertype typeren de organisatie die staat voor degelijkheid en kwaliteit. Het kader waarborgt de veiligheid en bescherming die de producten bieden. De subtekst ‘overkappingen’ is toegevoegd aan het logo.

Palmo in 5 stappen

Om de naam Palmo te verbinden aan de werkwijze van het bedrijf heeft Concepticus iedere letter gekoppeld aan een onderscheidende dienst/kernwaarde. Zo is het eenvoudig om in 5 P-A-L-M-O stappen uit te leggen wat Palmo doet en hoe het bedrijf werkt. Ter verduidelijking zijn per letter bijbehorende iconen ontworpen. Deze iconen zijn tevens doorgevoerd in de huisstijl. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden en het beeldgebruik vormt 90% van de visuele identiteit van Palmo. De vele productmogelijkheden, vormen, kleuren en uitvoeringen zijn in beeld gebracht door gebruik te maken van productbeelden van Palmiye.

Om potentiële opdrachtgevers direct goed beeld te geven is er een visitekaartje ontworpen in de vorm van een mini 3-luik brochure waarop 3 mooie eindproducten zijn geplaatst. Een fraaie binnenkomer voor een prachtige overkapping. Een grote uitvoering van het 3-luik is gerealiseerd als overzichtelijke inspirerende corporate-flyer. De meest recente informatie en uitvoeringen zijn te zien op Palmo.nl 

Gerealiseerd

Logo, visitekaartjes, briefpapier, envelop, corporate flyer, website, tekst.

Webdesign : stevenboot.nl
Webbouw : lined.nl
Tekst : sobriquet.nl

Resultaat

Cornelis Nieuwenhuis: ‘Als startende ondernemer was ik op zoek naar een ervaren partner op het gebied van marketing & communicatie. Op aanraden van mijn broer Arie ben ik met Léon in gesprek gegaan. Het is gebleken dat Léon de perfecte sparringpartner is. De behoeftes die ik heb uitgesproken zijn uitstekend vertaald in een schitterend concept, logo en huisstijl. De uitstraling van Palmo sluit perfect aan op de exclusieve producten die wij leveren. Kortom, mijn verwachtingen zijn overtroffen. Om die reden zal ik deze professional aan iedereen aanraden!’

 
Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Nieuwenhuis Buitenleven heeft maart 2016 de deuren geopend. Het bedrijf is een inspiratieshowroom en verkooppunt voor alle ‘tuinaankleding’ die je niet in een tuincentrum koopt. Dit nieuwe initiatief van Arie en Rina Nieuwenhuis –voormalig eigenaren van GroenRijk Nieuw-Vennep- betekende niet alleen voor hen een mooie buitenkans, maar ook voor Concepticus. 

Ondernemersfonds Noordwijk; samen investeren

Ondernemersfonds Noordwijk; samen investeren

Cees van Wijk en Monique Beuk namen als vertegenwoordigers van het NOV contact op met K51 (Concepticus en Steven Boot). Zij waren op zoek naar een duidelijke website voor het nieuwe Ondernemersfonds Noordwijk. En bij een goede website hoort uiteraard ook een sterke, herkenbare eigen identiteit en een goed concept. Lees meer…

Kroon op mijn werk. Queen Flowerbulbs.

Kroon op mijn werk. Queen Flowerbulbs.

Queen Flowerbulbs is een dochter-onderneming van Tuberbulb Export B.V. uit Hillegom. Aan Concepticus de vraag om een naam en een strategie te bedenken voor een nieuwe organisatie die zich richt op het online-verkopen van kwaliteitsbloembollen.