« Terug naar het overzicht
Palmo Overkappingen: buitengewoon!

Palmo Overkappingen: buitengewoon!

Palmo

Palmo levert al professionele terrasoverkappingen sinds 2010. Eerst via Groenrijk Nieuw-Vennep, tegenwoordig in samenwerking met Nieuwenhuis Buitenleven onder de eigen naam. Palmo is de enige aanbieder in Nederland van hoogwaardige terrasoverkappingen voor de zakelijke markt. Het bedrijf werkt uitsluitend met merken die kwalitatief hoogwaardige producten leveren (Palmiye, Somfy, Aluxe).

De jonge directeur/eigenaar van Palmo, Cornelis Nieuwenhuis, is de jongere broer van Arie Nieuwenhuis, directeur/eigenaar van Nieuwenhuis Buitenleven in Nieuw Vennep. Op die locatie heeft ook Palmo haar bedrijf gevestigd, met een aantal (showroom)modellen van terrasoverkappingen. Cornelis heeft de weg gevonden naar Concepticus via zijn broer Arie. Tevreden opdrachtgevers zijn een uitstekend visitekaartje! 

Logo, huisstijl, brochure, website

Concepticus heeft de vraag gekregen om voor Palmo een logo, huisstijl, brochure en website te ontwikkelen. Met een uitstraling die de zakelijke markt moest aanspreken. Tevens moest duidelijk zijn dat Palmo een betrouwbare, kwalitatieve en professionele organisatie is, waarbij de ontwikkeling op termijn meer richting een merk-identiteit gaat dan een bedrijf.

Het zakelijke Palmo logo is simpel van vorm, een heel herkenbaar ontwerp. De strakke lijnen en keuze van het lettertype typeren de organisatie die staat voor degelijkheid en kwaliteit. Het kader waarborgt de veiligheid en bescherming die de producten bieden. De subtekst ‘overkappingen’ is toegevoegd aan het logo.

Palmo in 5 stappen

Om de naam Palmo te verbinden aan de werkwijze van het bedrijf heeft Concepticus iedere letter gekoppeld aan een onderscheidende dienst/kernwaarde. Zo is het eenvoudig om in 5 P-A-L-M-O stappen uit te leggen wat Palmo doet en hoe het bedrijf werkt. Ter verduidelijking zijn per letter bijbehorende iconen ontworpen. Deze iconen zijn tevens doorgevoerd in de huisstijl. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden en het beeldgebruik vormt 90% van de visuele identiteit van Palmo. De vele productmogelijkheden, vormen, kleuren en uitvoeringen zijn in beeld gebracht door gebruik te maken van productbeelden van Palmiye.

Om potentiële opdrachtgevers direct goed beeld te geven is er een visitekaartje ontworpen in de vorm van een mini 3-luik brochure waarop 3 mooie eindproducten zijn geplaatst. Een fraaie binnenkomer voor een prachtige overkapping. Een grote uitvoering van het 3-luik is gerealiseerd als overzichtelijke inspirerende corporate-flyer. De meest recente informatie en uitvoeringen zijn te zien op Palmo.nl 

Gerealiseerd

Logo, visitekaartjes, briefpapier, envelop, corporate flyer, website, tekst.

Webdesign : stevenboot.nl
Webbouw : lined.nl
Tekst : sobriquet.nl

Resultaat

Cornelis Nieuwenhuis: ‘Als startende ondernemer was ik op zoek naar een ervaren partner op het gebied van marketing & communicatie. Op aanraden van mijn broer Arie ben ik met Léon in gesprek gegaan. Het is gebleken dat Léon de perfecte sparringpartner is. De behoeftes die ik heb uitgesproken zijn uitstekend vertaald in een schitterend concept, logo en huisstijl. De uitstraling van Palmo sluit perfect aan op de exclusieve producten die wij leveren. Kortom, mijn verwachtingen zijn overtroffen. Om die reden zal ik deze professional aan iedereen aanraden!’

 
De Serre; ontmoeten, lunchen en genieten

De Serre; ontmoeten, lunchen en genieten

Tuincentrum de Mooij in Rijnsburg speelde al langere tijd met het idee inpandig een lunchroom te openen. Voor klanten, maar ook voor zakelijke bezoekers en passanten. 1 oktober jl. heeft De Serre de deuren geopend met een uitgebreide keuze aan heerlijke lunchgerechten. In de voorafgaande conceptfase zette Concepticus zijn tanden in deze smakelijke uitdaging… 

ParkFlyrent: een buitenkans!

ParkFlyrent: een buitenkans!

Wat doe je als MMD Media een opdracht voor buitenreclame naar je doorverwijst? Dat zie je als een mooie buitenkans. Zeker voor een relatief nieuw product als ParkFlyRent…

MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSYSTEMS (voorheen Music & Light Systems) benaderde Concepticus met het verzoek de belettering van hun bus te ontwerpen. Concepticus denkt echter niet in middelen, in een ‘u vraagt wij draaien’ aanpak, maar in een totaalaanpak. Waarin positionering, identiteit en merkbelofte centraal staan. En zo leverde een relatief simpele vraag een totaalconcept op, met nieuwe naam en vormgeving (ja, ook op de bus).