« Terug naar het overzicht
ParkFlyrent: een buitenkans!

ParkFlyrent: een buitenkans!

Opdrachtgever
ParkFlyRent is opgericht in 2013. Het bedrijf biedt een uniek deelconcept aan. Parkeer tijdens je vakantie je auto op de luchthaven (Schiphol). In jouw afwezigheid wordt je auto verhuurd. Die verhuur levert geld op, waardoor je (bijna)gratis parkeert. Vandaar de pay-off van ParkFlyRent: ‘waar parkeren geld oplevert’.
 

Vraag
Vertaal de bestaande online communicatie naar een offline uiting op abri’s (MMD Media) bij tankstations in de omgeving van Schiphol. Maak bezoekers duidelijk dat ParkFlyRent bestaat en hoe zij daar hun voordeel mee kunnen doen. Dus zowel naamsbekendheid als traffic genereren.
 

Aanpak
Alle content en visuele communicatiemiddelen waren reeds aanwezig. Van huisstijl tot logo en pay-off. Voor een abri is het zaak de kernboodschap te communiceren. En dat heeft Concepticus dan ook gedaan. 

Resultaat
ParkFlyRent is tevreden met het eindresultaat qua boodschap en vormgeving. De actie heeft echter minder respons/traffic opgeleverd dan gehoopt. Concepticus is voorstander van een totaalaanpak, met de juiste mediamix. Een aanpak waarin zowel de productlancering, naamsbekendheid als het consumentenvertrouwen centraal staat. Dan is het het adverteren in abri’s geen losse actie, maar maakt de uiting deel uit van een totaal communicatieconcept.

 
Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Nieuwenhuis Buitenleven, helemaal tuin!

Nieuwenhuis Buitenleven heeft maart 2016 de deuren geopend. Het bedrijf is een inspiratieshowroom en verkooppunt voor alle ‘tuinaankleding’ die je niet in een tuincentrum koopt. Dit nieuwe initiatief van Arie en Rina Nieuwenhuis –voormalig eigenaren van GroenRijk Nieuw-Vennep- betekende niet alleen voor hen een mooie buitenkans, maar ook voor Concepticus. 

H&B Bouw(t) aan identiteit...

H&B Bouw(t) aan identiteit...

En dus vroeg Concepticus in "H&B-taal" naar "de fundering"... want, wat wil je bouwen? Welk type mensen wil je bereiken en waarmee onderscheid je je van concullega's? 


Hooghe Duin. Van hoog niveau.

Hooghe Duin. Van hoog niveau.

In opdracht van Burgland Projectontwikkeling uit Stolwijk en ism De Bruin Makelaardij uit Noordwijk bedacht Concepticus de naam, realiseerde de website, ontwikkelde en produceerde de brochures en is op dit moment bezig met de social media campagne.