« Terug naar het overzicht
ParkFlyrent: een buitenkans!

ParkFlyrent: een buitenkans!

Opdrachtgever
ParkFlyRent is opgericht in 2013. Het bedrijf biedt een uniek deelconcept aan. Parkeer tijdens je vakantie je auto op de luchthaven (Schiphol). In jouw afwezigheid wordt je auto verhuurd. Die verhuur levert geld op, waardoor je (bijna)gratis parkeert. Vandaar de pay-off van ParkFlyRent: ‘waar parkeren geld oplevert’.
 

Vraag
Vertaal de bestaande online communicatie naar een offline uiting op abri’s (MMD Media) bij tankstations in de omgeving van Schiphol. Maak bezoekers duidelijk dat ParkFlyRent bestaat en hoe zij daar hun voordeel mee kunnen doen. Dus zowel naamsbekendheid als traffic genereren.
 

Aanpak
Alle content en visuele communicatiemiddelen waren reeds aanwezig. Van huisstijl tot logo en pay-off. Voor een abri is het zaak de kernboodschap te communiceren. En dat heeft Concepticus dan ook gedaan. 

Resultaat
ParkFlyRent is tevreden met het eindresultaat qua boodschap en vormgeving. De actie heeft echter minder respons/traffic opgeleverd dan gehoopt. Concepticus is voorstander van een totaalaanpak, met de juiste mediamix. Een aanpak waarin zowel de productlancering, naamsbekendheid als het consumentenvertrouwen centraal staat. Dan is het het adverteren in abri’s geen losse actie, maar maakt de uiting deel uit van een totaal communicatieconcept.

 
MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSystems, van busbelettering naar identiteit

MLSYSTEMS (voorheen Music & Light Systems) benaderde Concepticus met het verzoek de belettering van hun bus te ontwerpen. Concepticus denkt echter niet in middelen, in een ‘u vraagt wij draaien’ aanpak, maar in een totaalaanpak. Waarin positionering, identiteit en merkbelofte centraal staan. En zo leverde een relatief simpele vraag een totaalconcept op, met nieuwe naam en vormgeving (ja, ook op de bus).


Dutch Food Concepts; dat smaakt naar meer!

Dutch Food Concepts; dat smaakt naar meer!

Dutch Food Concepts is het bedrijf van Joost Kling, founding father van Eatdutchwaffles. Dutch Food Concepts is opgericht in 2015 en richt zich op typisch Nederlandse modern ambachtelijke foodconcepten. Concepticus is verantwoordelijk voor de complete visuele vertaling van het concept, van de identiteit van alle merken van Dutch Food Concepts. Spraakmakend en smaakmakend!