« Terug naar het overzicht
ParkFlyrent: een buitenkans!

ParkFlyrent: een buitenkans!

Opdrachtgever
ParkFlyRent is opgericht in 2013. Het bedrijf biedt een uniek deelconcept aan. Parkeer tijdens je vakantie je auto op de luchthaven (Schiphol). In jouw afwezigheid wordt je auto verhuurd. Die verhuur levert geld op, waardoor je (bijna)gratis parkeert. Vandaar de pay-off van ParkFlyRent: ‘waar parkeren geld oplevert’.
 

Vraag
Vertaal de bestaande online communicatie naar een offline uiting op abri’s (MMD Media) bij tankstations in de omgeving van Schiphol. Maak bezoekers duidelijk dat ParkFlyRent bestaat en hoe zij daar hun voordeel mee kunnen doen. Dus zowel naamsbekendheid als traffic genereren.
 

Aanpak
Alle content en visuele communicatiemiddelen waren reeds aanwezig. Van huisstijl tot logo en pay-off. Voor een abri is het zaak de kernboodschap te communiceren. En dat heeft Concepticus dan ook gedaan. 

Resultaat
ParkFlyRent is tevreden met het eindresultaat qua boodschap en vormgeving. De actie heeft echter minder respons/traffic opgeleverd dan gehoopt. Concepticus is voorstander van een totaalaanpak, met de juiste mediamix. Een aanpak waarin zowel de productlancering, naamsbekendheid als het consumentenvertrouwen centraal staat. Dan is het het adverteren in abri’s geen losse actie, maar maakt de uiting deel uit van een totaal communicatieconcept.

 
Kies bewust. Slaapcomfort bij Nachtkust

Kies bewust. Slaapcomfort bij Nachtkust

Nachtkust slaapcomfort is een nieuwe speciaalzaak in kwalitatieve bedden, matrassen, beddengoed, bed- en badtextiel. De veelomvattende vraag aan Concepticus (van naamgeving tot logo, huisstijl tot website) was allesbehalve slaapverwekkend…

Brookland; super in vastgoed.

Brookland; super in vastgoed.

De vastgoedorganisatie van de Samenwerkende Dirk van den Broek Bedrijven wist Concepticus al eerder te vinden voor het nieuwbouwproject in Noordwijk-Binnen. Nu lag er de uitdagende vraag een herkenbare Brookland identiteit te ontwikkelen voor de verhuur van woningen en appartementen.

Hopsitality Roses; hospitality deserves quality

Hopsitality Roses; hospitality deserves quality

Hospitality Roses is een initiatief van Geraldine van der Deijl (eigenaar Roses Only). Het bedrijf levert kwalitatieve rozen op bestelling voor de hotelbranche. Een bloeiende begroeting voor hotelgasten. In 2016 benaderde Geraldine Concepticus met de vraag naar een goed concept, in stijl met Rosesonly. Lees meer…