« Terug naar het overzicht
Van Leeuwen vraagt, Concepticus vraagt door!

Van Leeuwen vraagt, Concepticus vraagt door!

Opdrachtgever

Van Leeuwen Kozijnen in Noordwijkerhout bestaat sinds 1960. Een echt familiebedrijf wat zich heeft ontwikkeld van aannemersbedrijfje naar producent (fabriek) van houten kozijnen. De opdrachten lopen uiteen van kleinschalige (particuliere) projecten met korte levertijden tot kwalitatief hoogwaardige projecten in het topsegment. Restaurant Copper en Breakers Beach House zijn regionaal toonaangevende voorbeelden van hun werk. In 2010 heeft Eline van Leeuwen (3e generatie) de directievoering van Van Leeuwen Kozijnen overgenomen van haar vader, waarbij ze nauw samenwerkt met haar jongere broer Thomas. Automatisering van de productie, innovatie en samenwerking binnen de markt zijn speerpunten in de huidige bedrijfsvoering. In 2016 heeft het bedrijf een nieuw bedrijfspand aan de Leidsevaart gerealiseerd.

Vraag

Steven Boot werd benaderd met de vraag naar een nieuwe responsive website. Bij de intake bleek al snel dat er nog een vraag achter de vraag zat; de behoefte aan vernieuwing qua vormgeving van logo en huisstijl. Modern, passend bij deze tijd en bij de nieuwste bedrijfsontwikkelingen. 

Aanpak

Vóór de fase van ontwerp en realisatie van de website is Concepticus met de vraag van Van Leeuwen aan de slag gegaan. Hij richt zich bij conceptonwikkeling eerst op het vaststellen van de identiteit van een bedrijf. Wat zijn de belangrijkste kernwaarden? Wat is het gewenste imago? Waar staat de organisatie voor?
Een aantal elementen kwamen duidelijk naar voren bij dit familiebedrijf.

  • Het gebruik van hout is een bewuste keuze. Duurzaam, mooi en sterk materiaal, waar Van Leeuwen de kozijnen van produceert. In de vormgeving staat de kleur bruin voor het product.
  • Kwaliteit staat voorop, in alles wat dit bedrijf doet en levert. Antraciet is gekozen als kwaliteitskleur, met een zakelijke uitstraling.
  • Het milieubewuste en innovatieve element is vertaald naar een frisgroene tint. 

Het nieuwe logo is duidelijk, stevig en kwalitatief, net als de organisatie zelf. Er is gekozen voor een krachtige vorm; een stevig kozijn, uitgevoerd in 3 kleuren. Het logo geeft weer dat opdrachtgevers kunnen bouwen op de betrouwbaarheid van het bedrijf dat al sinds 1960 kwaliteit levert.

Resultaat

Het nieuwe logo en de huisstijl zijn volledig doorgevoerd; brief- en factuurpapier, visitekaartjes, enveloppen, gevelreclame op het nieuwe pand (uitvoering: Theunissen Reklame) en uiteraard de fraaie nieuwe responsive website; de vraag waar het allemaal mee begon.
Directeur Eline van Leeuwen: ‘Interessant om te merken dat tijdens zo’n proces vragen opborrelen, die veel verder gaan dan hoe een huisstijl eruit moet zien. Mooi hoe ons DNA nu ook tot uiting komt in ons logo. Ook het nieuwe drukwerk is inmiddels in gebruik. Het ziet er allemaal heel gaaf uit! We krijgen ook heel veel positieve reacties.’
  

 
De Serre; ontmoeten, lunchen en genieten

De Serre; ontmoeten, lunchen en genieten

Tuincentrum de Mooij in Rijnsburg speelde al langere tijd met het idee inpandig een lunchroom te openen. Voor klanten, maar ook voor zakelijke bezoekers en passanten. 1 oktober jl. heeft De Serre de deuren geopend met een uitgebreide keuze aan heerlijke lunchgerechten. In de voorafgaande conceptfase zette Concepticus zijn tanden in deze smakelijke uitdaging… 

Respondet. Answers your questions

Respondet. Answers your questions

'Léon, kan je binnen 2 weken een naam en url bedenken, een logo ontwikkelen, visitekaartjes en een flyer ontwerpen, een beursbanner regelen en oh ja… kan je dan ook het drukwerk regelen en een Facebook-pagina opzetten? En vergeet niet een website(tje) te maken.’
‘Uhhhh…dat kan eigenlijk niet. Maar ik doe het toch, én zorg dat het goed komt.’ Challenge accepted. Dan maar een weekend doorwerken en een paar avonden doorpakken. En zie hier het resultaat…