« Terug naar het overzicht
Vanzelfsprekend!

Vanzelfsprekend!

Opdrachtgever

Eigenaar Henk Nachtegaal is in 1991 gestart als ICT-ondernemer. In 2001 heeft hij het huidige bedrijf opgericht, wat in 2003 de naam Effect ICT Solutions kreeg. Na wat andere zakelijke initiatieven heeft hij zich in 2008 full focus gericht op zijn onderneming.

Effect ICT Solutions houdt zich bezig met het ontzorgen van MKB-ondernemers. ‘Uw automatisering werkt en blijft werken’, dat is de insteek. Sinds 2010 is het bedrijf groeiende. Er werken momenteel 6 mensen.

Vraag

Een inspirerende vraag voor Concepticus om de complete update van de huisstijl te mogen verzorgen. De restyle moest in alle online én offline uitingen worden doorgevoerd. Van website en wagenpark tot kantoorinrichting en advertenties. 

Aanpak

Concepticus werkt al jaren voor Effect ICT Solutions. Zoals voor alle opdrachtgevers waar hij al langer mee samenwerkt beschikt hij over veel relevante informatie. Visie, imago en identiteit van het bedrijf zijn bekend. Onmisbare componenten om de vertaalslag te kunnen maken naar vormgeving.

De naam van het bedrijf bestaat al sinds 2003. Omdat Henk met zijn team ‘effect levert’ en dat voor hen geen vraag maar een gegeven is, is de pay-off ‘vanzelfsprekend’ toegevoegd aan de bedrijfsnaam. Een bevestigende statement.

De ‘lachende e’ van het Heineken logo heeft Concepticus geïnspireerd bij het ontwerp van het logo. Positief, actief en open; argumenten om te kiezen voor de limegroene kleur. De overige herkenbare kleurtonen zijn geselecteerd vanuit het kleurenpalet van Microsoft en onderstrepen de duidelijkheid en transparantie van de dienstverlening. De frisse, heldere tinten zijn o.a. verwerkt in offline advertenties en online banners. Om de herkenbaarheid bij de doelgroep te vergroten zijn in de banners quotes van ondernemers opgenomen. Deze quotes zijn gebaseerd op de behoefte van ondernemers. Zij willen geen ingewikkelde uitleg, vage terminologie of complexe constructies.Zij zoeken de bevestiging dat zij hun werk kunnen doen en blijven doen. Vanzelfsprekend! 
Steven Boot heeft de website ontworpen, Effect ICT Solutions was verantwoordelijk voor de realisatie.

Resultaat

De vernieuwde huisstijl is volledig doorgevoerd. Frisse, heldere en herkenbare vormgeving waarmee het bedrijf zich de komende jaren prima kan presenteren én profileren. De markt is en blijft constant in beweging, zeker als het om ICT gaat. Een flexibel proces waar Concepticus samen met Effect ICT Solutions naadloos op aansluit.

Henk Nachtegaal: ‘Leon is een echte passievolle creatieve denker die ons bedrijf naadloos aanvoelt. Al jaren verzorgt en bewaakt hij met zijn bedrijf Concepticus onze communicatie-uitingen. Hij is kritisch, zeer ervaren en verstaat de kunst om de juiste kern van de boodschap in onze uitingen keer op keer op unieke wijze vorm en inhoud te geven.’

 
Inzicht, bewust persoonlijke groei

Inzicht, bewust persoonlijke groei

Inzicht is een onderscheidend coach- en opleidingsinstituut. Zij benaderden Steven Boot, die hun website had gerealiseerd, met de vraag naar vernieuwing van de site. En de aanvullende opmerking ‘We zijn toe aan vernieuwing van onze huisstijl’. Een mooie en uitdagende vraag/opdracht waar Steven Boot Concepticus voor benaderde.Lees meer... 

Beauty, Body & Mind; it feels good!

Beauty, Body & Mind; it feels good!

Hoe uitdagend is het als je als conceptontwikkelaar en vormgever wordt benaderd met de vraag of je ‘Feel Good’ kunt vertalen naar vormgeving? 

Packmee Nederland. Een bewust concept.

Packmee Nederland. Een bewust concept.

De vraag van Packmee was het bestaande Duitse concept te vertalen naar de Nederlandse markt. Een uitdaging die Concepticus graag is aangegaan, in samenwerking met partners van K51 en Content-team.