« Terug naar het overzicht
Verser bestaat niet!

Verser bestaat niet!

Digitalisering heeft ook effect op de bloemenbranche/bloemenhandel, zelfs de fysieke veiling staat onder druk. Heel slim om als kweker goed op die ontwikkeling in te spelen en een bijzonder concept te ontwikkelen waarbij de veiling volledig wordt overgeslagen. En heel slim om Concepticus te betrekken bij de ontwikkeling van het totale concept. 

Kakelvers in de vaas

De gebruikelijke weg die snijbloemen afleggen is van de kweker naar de veiling, van de veiling naar de koper, van de koper naar Cash & Carry, vandaar naar de winkel en uiteindelijk vanuit de winkel naar het huis van de consument. Stappen waar, inclusief transport, de nodige tijd overheen gaat. En dat betekent uiteraard dat de bloemen minder vers in de vaas van de consument terechtkomen. Omdat dit proces sneller moest kunnen, met minder tussenschakels, én de veiling in toenemende mate digitaliseert heeft een aantal kwekers de koppen bij elkaar gestoken en de krachten gebundeld. Waardoor bloemenwinkels direct hun bestelling bij de aangesloten Vers van de Kwekerij kwekers kunnen plaatsen.  Het proces in 3 simpele stappen:

  1. Bestellen in de webshop
  2. De kweker snijdt de bestelling
  3. Directe verzending

Het resultaat? 100% versheidsgarantie, 100% kwaliteitsgarantie en 100% gemak

De naam zegt genoeg

Bij een mooi product hoort uiteraard een goede naam. Een proces wat, zeker in combinatie met een unieke URL, steeds complexer wordt. Simpelweg omdat veel domeinnamen al zijn vergeven. Vers van de Kwekerij is niet alleen een unieke naam, maar dekt ook nog eens zeer goed de lading, zeker in combinatie met de pay-off de naam zegt genoeg, verser bestaat niet. Voor de internationale markt is gekozen voor frischvomgartner.de freshfromgrower.uk en endirectdelapepiniere.fr

Dichtbij, ambachtelijk en inspirerend

Puur en direct van het land. Vers zonder tussenkomst van allerlei schakels. Dus zakendoen met de trotse kwekers en kenners, die 100% achter hun product staan. De keuze voor het krijtbordje en het handgeschreven lettertype, en de hele look and feel van de website staat voor dichtbij en ambachtelijk, no-nonsens en creatief. Verder heeft de site een uitgebreide inspiratiepagina, met tips, trends, weetjes, producten uit het assortiment, etc. 

webdesign : stevenboot.nl | webbouw : Lined.nl |fotografie : freelensmedia.nl - eigen archief - stock

Ben jij geïnspireerd geraakt en wil je weten wat Concepticus voor jou kan doen? Mail leon@concepticus.nl en reserveer een conceptsessie. Koffie, thee, koekje en creativiteit staan voor je klaar…
 

 
Eatdutchwaffles: ambachtelijk lekker en modern

Eatdutchwaffles: ambachtelijk lekker en modern

Eatdutchwaffles zet de traditionele Nederlandse stroopwafel neer als een modern én ambachtelijk product. De kernwaarden van deze smaakvolle stroopwafels heeft Concepticus vertaald naar de uitstraling van het merk.

 


Hooghe Duin. Van hoog niveau.

Hooghe Duin. Van hoog niveau.

In opdracht van Burgland Projectontwikkeling uit Stolwijk en ism De Bruin Makelaardij uit Noordwijk bedacht Concepticus de naam, realiseerde de website, ontwikkelde en produceerde de brochures en is op dit moment bezig met de social media campagne.