« Terug naar het overzicht

Warmte en service, landelijk perfect geregeld

Opdrachtgever

Warmteservice bestaat al meer dan 50 jaar. Het bedrijf heeft een grote onlineshop en 54 vestigingen (deels franchise) door heel Nederland. Een professionele organisatie met grote naamsbekendheid als het gaat om de verkoop van bekende merken cv-ketels, radiatoren, vloerverwarming, convectorputten, sanitair, dakbedekking en installatiemateriaal. 

Vraag

Concepticus werd benaderd via Maurice van Berkel (een van de K51 creatievelingen), die bij Warmteservice verantwoordelijk is voor een belangrijk deel van de social media content. Warmteservice had reeds via een strategisch bureau intern en extern analyses laten uitvoeren naar (toekomst)visie, kernwaarden, doelgroepen, etc. De pay-off ‘Gewoon perfect geregeld’ kwam daaruit voort. Concepticus werd gevraagd naar een doorvertaling. Naar een creatief antwoord op basis van de aanwezige input. Een restyle van de complete huisstijl.

Aanpak

Op basis van alle aanwezige informatie en gesprekken met directie en marketing is Concepticus gestart met de restyle van het logo. Buitenvorm en herkenbaarheid zijn gehandhaafd. Actieve beweging en kleuren zijn gekoppeld aan de kernwaarden die Warmteservice uitdraagt naar klanten en medewerkers. De boogvorm verwijst naar de lach van de altijd vriendelijke medewerkers. 

De pijlers persoonlijkheid, toegankelijkheid en ruim assortiment worden benadrukt door het gebruik van fotomateriaal met 3 ‘medewerkers';het gezicht van het bedrijf. Tevens heeft Concepticus een herkenbaar icoon ontwikkeld wat staat voor de lokale vestigingen door heel Nederland.

Het character ‘Vlammie’ is nieuw leven ingeblazen door er een 3-D versie van te maken i.s.m. Cheta (ook onderdeel van het K51-team). ‘Vlammie’ is de vriendelijke spokesperson van Warmteservice geworden.

In samenwerking met de marketingafdeling van Warmteservice zijn alle communicatiedragers van het bedrijf in kaart gebracht. Van tassen tot gevelreclame, verpakkingen tot advertenties. Op basis van die inventarisatie is een plan van aanpak met prioriteitenlijst opgesteld. Van fotoshoot tot indoorsigning in de winkels.

Resultaat

Concepticus is o.a. verantwoordelijk voor logo, kleur, lettertype, huisstijl, advertenties, verpakkingen, magazines, gevelreclame, indoorsigning, autobelettering, 3D-Vlammie en illustraties. Hij is bovendien actief betrokken bij de vormgeving van de vernieuwde website. De toepassing van de huisstijl en het restylen van alle winkels is volop in ontwikkeling. Concepticus werkt daarin nauw samen met Maurice van Berkel. KortVeen Reclame verzorgt de operationele uitvoering van deze metamorfose.

Berry de Bruin, Warmteservice: 'De samenwerking met Concepticus heeft gezorgd dat wij onze huisstijl, passend in de huidige tijd van omnichannel, vernieuwend en schaalbaar hebben kunnen veranderen. Bestaande elementen bleven overeind, maar wel met een design van deze tijd. 
 
Daarnaast heeft Concepticus een grote groep creatieve, ambitieuze maar ook aardige mensen om zich heen die alle disciplines van social media, print tot tekstschrijven voor ons uitvoeren.
 
Top! We zijn erg tevreden en blij met zo'n leuke club.'

 

 
Joustra. Een goed begin...

Joustra. Een goed begin...

Joustra: tegels, sanitair en laminaat. Hoe vertaal je de verschillende bedrijfsactiviteiten van deze ondernemer pur sang naar een passende identiteit met logo, huisstijl, website, bedrijfspand, etc.? Een mooie creatieve uitdaging voor Concepticus…

 


House of Brands: sterke merken.

House of Brands: sterke merken.

49Design merkproducten en woonaccessoires, was op zoek naar een nieuwe bedrijfsnaam en duidelijke positionering. Met een huisstijl passend bij de ontwikkelingen van de organisatie. Concepticus kwam met een conceptuele aanpak en een nieuwe, herkenbare identiteit. En de naam: House of Brands. 

Homemade Health. Lekker, liefdevol & gezond.

Homemade Health. Lekker, liefdevol & gezond.

Homemade Health is een blog over gezonder leven. Ook op een blog moeten de inhoud en vormgeving elkaar versterken, met een herkenbare look & feel. Een eigen identiteit die tot in de details is doorgevoerd.